Egy kutatás szerint a magyar autósok kétharmada nem tudja elképzelni az életét kocsi nélkül

Magyarországon a mobilitás legfontosabb eszköze továbbra is az autó, a magyarok kétharmada nem tudja elképzelni az életét nélküle. 

A Robert Bosch Kft. megbízásából, a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített tavaly márciusi reprezentatív felmérés  autóhasználati szokásokat és az elektromobilitással kapcsolatos attitűdöket vizsgálta.

A magyarországi háztartások 69 százaléka rendelkezik kizárólag saját tulajdonú személygépjárművel. A válaszadók több mint kétharmada (70 százalék) elsődlegesen a mindennapi élet során szükséges úticélok eléréséhez, azaz a munkahelyre, az óvodába, az iskolába eljutáshoz és a bevásárláshoz ül autóba. A lakosság ötöde használja munkavégzésre a gépkocsiját, míg a megkérdezettek 11 százaléka válaszolta azt, hogy elsődlegesen szabadidős célból ül autóba. A kutatás rávilágított arra is, hogy minél több autó van egy háztartásban, annál jellemzőbb, hogy a gépkocsit elsődlegesen munkavégzés miatt használják.

A magyar autósok 61 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életet saját autó nélkül. Ez egybecseng az európai tapasztalatokkal: éppen a Bosch egy korábbi felmérése mutatott rá, hogy az európai megkérdezettek 60 százaléka egyáltalán nem tud lemondani az autó nyújtotta előnyökről. A most készült kutatás szerint ez még inkább igaz azokra, akik munkavégzésre használják az autójukat, illetve azok körében, akik a mindennapi életük menedzseléséhez rendszeresen kocsiba ülnek.

magyarok autó

A magyarok körében fontos szemponttá vált a környezetkímélő közlekedés (78 százalék), ami megelőzi például a gyorsaságot vagy az időjárásnak való kitettséget is. Ugyanakkor a legfontosabb szempont a kiszámíthatóság (91 százalék), amit a kényelem és a költséghatékonyság követnek. Ha valamilyen okból nem ülhetnek autóba, az autótulajdonosok 8 százaléka tekint az elektromos kerékpárra, az elektromos rollerre, vagy valamilyen más, elektromos hajtású járműre közlekedési alternatívaként. Az elektromobilitás azonos mértékben vonzó a férfiak és nők körében, de a leginkább a 40 évnél fiatalabbak, a Budapesten élők és a diplomások nyitottak rá.

A várakozások szerint 2035-ben az újonnan regisztrált járművek 60 százaléka elektromos lesz. A Bosch célja, hogy Budapest Kelet-Közép-Európa kutatás-fejlesztési központja legyen az elektromos- és hibrid hajtásláncok, valamint az egyéb műszaki megoldások fejlesztése révén.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ford

Ford

Politikailag nem feltétlenül korrekt kocka. Kedvenc szuperhős karaktere: Peter Griffin.

Ezeket olvastad már?