Egyre több hazai vállalkozás ismeri fel a csekély értékű ajándéknak, mint kiegészítő juttatási formának az előnyeit.
Egyre növekvő népszerűségnek örvend a csekély értékű ajándék, mint kiegészítő dolgozói juttatás a magyar vállalatok körében. A Rewin Magyarország Kft. adatai szerint 2024 első kilenc hónapjában 22 százalékkal több cég élt ezzel a lehetőséggel utalvány formájában, összehasonlítva a 2023-as év azonos időszakával, miközben az utalványok mennyisége 57 százalékkal növekedett. A juttatás egyik fő előnye a kedvezményes, 33,04 százalékos adókulcs, amely gazdaságos megoldást kínál a vállalatok számára dolgozóik jutalmazására. Továbbá, az alkalmazottak közeli hozzátartozói is részesülhetnek ebből, ami szintén előnyös.
„A több évtizede elérhető csekély értékű ajándékot, mint kiegészítő juttatást, különösen az tette vonzóvá a cégek számára, hogy 2024-től évente három alkalommal adható, az időpontok szabadon választhatók. Mivel a juttatás értéke az adott év januárjában érvényes minimálbér 10 százaléka lehet, ez éves szinten akár 80 ezer forintot is jelenthet – ami már egy figyelemre méltó összeg” – foglalta össze Ruga Róbert, a Rewin Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A cég tapasztalatai szerint a növekvő kereslet annak is köszönhető, hogy a vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak dolgozóik megtartására és motiválására, különösen a magas infláció hatására megemelkedett munkavállalói igények fényében. Emellett Magyarországon népszerűek az utalványban adott juttatások, mivel ezek kézzelfogható, mindennapi vásárlásra felhasználható eszközök, amelyek számos termék beszerzésére alkalmasak. Ruga Róbert szerint az évi három alkalommal adható juttatás felerősíti az utalványok iránti szezonalitást, így különösen nagy érdeklődés mutatkozott a húsvét, az iskolakezdés előtti időszak, valamint a karácsonyi szezon iránt. A karácsony előtti hetek a csúcsidőszakot jelentik az utalványok tekintetében.
Az ügyfélkörben végzett előzetes felmérések alapján a Rewin Magyarország arra számít, hogy az idei karácsonyi szezon különösen erős lesz, és az utalványokat alkalmazó cégek száma 2024 végére akár 90 százalékkal is növekedhet az előző évhez képest, miközben a kiadott utalványok volumene még ennél is nagyobb mértékben nőhet.
„A csekély értékű ajándék, mint juttatási forma jelentősége tovább erősödhet 2025-ben, részben azért, mert a jelenleg is alkalmazó vállalatok még inkább kihasználják a lehetőségeiket, és újabb cégek is csatlakoznak majd ehhez a juttatási formához” – tette hozzá Ruga Róbert.