Az Assassin’s Creed Shadows, a sorozat tizennegyedik fő része, új szintre emeli a franchise-t. A történet a feudális 16. századi Japánban játszódik, egy olyan korban, amelyet a rajongók és az Ubisoft csapata is régóta áhítottak. A játék két főszereplőt mutat be: Yasukét, egy afrikai származású harcost, és Naoe-t, egy fürge shinobi orgyilkost. A világ dinamikus és élő, ahol az időjárás, az évszakok és a fény-árnyék játék egyaránt lenyűgöző részletességgel jelenik meg.

Az igazi meglepetés azonban, hogy a játék Mac-re is megjelenik, méghozzá ugyanazon a napon, amikor PC-re és konzolokra is. Marc-Alexis Côté, az Ubisoft vezető producere, a WWDC24 Keynote-on mutatta be a játékot Mac-en. „Ez egy régi álom vált valóra” – mondja Côté. „Elképesztő érzés, hogy most már egy MacBook Pro-n is megnyithatom a játékot, és teljesen elmerülhetek benne.” Ráadásul a játék iPaden is elérhető lesz M-sorozatú chipekkel.
Fejlett technológia és lenyűgöző látványvilág
Côté szerint a Shadows az eddigi „legambiciózusabb” projektjük. A játék fejlesztése során az Ubisoft kihasználta a Mac platform fejlett technológiai lehetőségeit: a Metal 3-at, az Apple Silicon teljesítményét, valamint a HDR támogatást és a valós idejű sugárkövetést az M3 és M4 chipekkel. Ezek a fejlesztések hatalmas mértékben hozzájárultak a játék elmélyült élményéhez.
Mathieu Belanger, a játék műszaki igazgatója szerint a Mac hardver architektúrája tökéletesen illeszkedett a fejlesztéshez. „A GPU és a CPU közötti egységes memória lehetővé tette számunkra, hogy a platform technikai lehetőségeit maximálisan kihasználjuk” – magyarázza Belanger.
Egy élő, lélegző világ
A kreatív csapat célja az volt, hogy a játék világa igazán élőnek hasson. „Egy olyan pillanatba csöppensz, amely valóban létezett” – mondja Martin Bedard, a játék technológiai igazgatója. A dinamikus évszakok és a változó időjárási viszonyok lenyűgöző hatással bírnak a játék környezetére. Naplementekor a hegyeket puha lila fény borítja, a napsugarak faleveleken és templomtetőkön szűrődnek át. A szobákban lobogó gyertyák fénye folyamatosan változik. A szél szimulációja is teljesen új szintre lépett: „Ez nem csupán animáció, hanem egy teljesen kidolgozott szélrendszer, amely befolyásolja a játék világát” – teszi hozzá Belanger.

A történelmi hitelesség érdekében a fejlesztők Japánba utaztak, hogy minden részletet alaposan tanulmányozzanak. A kutatás során nemcsak a nagyobb városok térképeit vették alapul, hanem olyan apróságokat is figyelembe vettek, mint a 16. századi japán faanyagok lakkozási technikái. A történelmi hűség miatt egy teljesen japán nyelvű verzió is elérhető lesz angol felirattal.
Két hős, két eltérő harcmodor
A játék egyik különlegessége, hogy két eltérő főhőst irányíthatunk: Naoe, az árnyak mestere, és Yasuke, a nyers erő megtestesítője. A játékosok bármikor válthatnak közöttük, és ahogy a történet halad előre, a két karakter fejlődése és együttműködése egyre erősebbé válik. Naoe legnagyobb előnye az árnyékok közötti rejtőzködés képessége. A legnagyobb kihívás az, ha egy helyszínt úgy tisztítunk meg az ellenfelektől meg, hogy egyszer sem buktatjukod le magunkat.”
A menedék: A Hideout
A Hideout egy nyugodt, vidéki falu, amely menedékként szolgál Naoe és Yasuke számára. Ez a hely a csatatéri küzdelmektől távol, békés környezetet biztosít a játékosoknak. Ez egy olyan hely, ahová mindig jó visszatérni. A falu teljes mértékben testreszabható, legyen szó fejlesztésekről, dekorációkról vagy akár háziállatok befogadásáról. Macskák, kutyák, szarvasok és más állatok teszik még meghittebbé ezt a világot. Láttunk már ilyen menedék stratégiát olyan nagy címekben, mint például a World of Warcraft, ahol egy saját kis falut építhettek fel a játékosok, virágoskerttel, kovácsműhellyel vagy akár saját ércbányával is. Annak anno nagy sikere volt, így biztos, hogy ez a fejlesztés is elnyeri majd a játékosok tetszését.
Assassin’s Creed Shadows – Egy új korszak Mac-en
Bár az Assassin’s Creed Shadows egy hatalmas, nyílt világú játék, a történet lényege egyszerűbb: A két főszereplő közötti kapcsolat működik igazán jól. A játékosok megismerik őket, kapcsolatba lépnek a történetükkel, és együtt fedezik fel rejtélyeiket.
Az Ubisoft csapata hisz benne, hogy a játék hosszú évekig fejlődhet a Mac platformon. „Az újabb és újabb hardverekkel a játékok egyre jobban elmeríthetnek bennünket a világukban” – mondja Côté. „Olyan jövőt képzelünk el, ahol a Mac-re egyre több naprakész játék érkezik, mert hisszük, hogy ez egy fantasztikus platform.”