Igazi aszfaltharapó Toyota van érkezőben

A Toyota még tovább reszelgeti GR Corolláját, hogy az minél komolyabb élményeket nyújtson.

toyota
Kép: Motor1

A Toyota még mindig új módokat keres arra, hogyan javítsa a GR Corollát. Miután tavaly nyolcfokozatú automata váltót kapott, és a nyomatékot 370 Nm-ről 400 Nm-re növelték, most újabb frissítés következik a harapós ferdehátún. A teljes bemutatóra ősszel kerül sor, addig be kell érnünk ezzel az álcázott fejlesztési prototípussal. A leplezés ellenére szembeötlő változások láthatók a széria verzióhoz képest, amik egy GRMN változatra vagy más különkiadásra utalhatnak.

toyota
Kép: Motor1

Az autó motorháztetején és első sárvédőin most már szellőzőnyílások vannak, hasonlóan ahhoz a prototípushoz, amit tavaly szeptemberben a Nürburgringen kaptak lencsevégre. A titokzatos GR Corolla hátulján egy nagyobb szárny látható. Méretesebb, mint amit a Circuit Edition kapott. Feltűnnek még a 18 colos, matt fekete kovácsolt BBS felnik, Toyota Gazoo Racing logóval, és 245/40 ZR18 méretű gumik, míg a Circuit Editionon keskenyebb, 235/40 ZR18 abroncsok voltak. Most már Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat használnak a korábbi Pilot Sport 4 helyett, ami arra utal, hogy ez a változat a Morizo Edition- höz hasonlóan keményvonalas lesz.

toyota
Kép: Motor1

A Toyota azt is megerősítette, hogy dolgoztak az 1,6 literes turbós háromhengeres benzinmotoron, hogy még nagyobb nyomatékot hozzanak ki belőle, de részleteket nem árultak el. A motor egyedi hangolást kapott, bár arról nincs szó, hogy a 300 lóerős teljesítményt növelték volna. Belső képeket egyelőre nem mutattak, így az sem tisztázott, hogy lesz-e hátsó üléssor, vagy ez is egy kétüléses kivitel lesz, mint a Morizo Edition. Ami biztos: hiányzik a hátsó ablaktörlő, ami a korábbi legextrémebb verziók jellemzője volt.

toyota
Kép: Motor1

A hivatalos bemutató előtt a Toyota GR Corollájának fejlesztési változata részt vesz a Formula Drift eseményen Kaliforniában, Long Beach-en, április 12–13. között. Ezt követően a Toyota Gazoo Racing részlege további teszteket végez, mielőtt Akio Toyoda, az igazgatótanács elnöke, saját maga is kipróbálja az összkerékhajtású hot hatch modellt.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?