A gyors autók általában drágák, de ez a VW Bogár egészen kevés pénzből nyújt nagy élményt.
Az autópiacon a sebesség mindig is drága dolog volt, nem úgy, mint a maga korában egy VW Bogár. A 2025-ös új autók kínálatában az átlagos 0–100 km/h-s gyorsulási idő kevesebb, mint valaha, és még a szuperhatékony gazdaságos modellek is képesek nagyjából 15 másodperc alatt lefutni a negyedmérföldet. A probléma, hogy az új verdák baromira drágák. Ha gyors akarsz lenni, de nincs pénzed, akkor kreativitásra, ügyességre és leleményességre van szükséged. Úgy tűnik, Derek Penner, ennek a turbós, Miata-motoros, csővázas Bogárnak az építője mindezzel bőségesen rendelkezik, hiszen megnyerte a Grassroots Motorsports 2000 dolláros kihívását a járgányával.

Penner több mint tíz éve kapta az ihletet, amikor meglátott egy Miata-alapú Exocet vázautót, és lenyűgözte annak könnyűsége és kezelhetősége. „Nem szeretem, ahogy azok kinéznek – nekem olyanok, mint a vízből kiugró cápák – de tudtam, hogy akarom azt a súlyt és a kezelhetőséget,” mesélte a GRM-nek. „Nagyon szeretem a rat rodokat is – imádom a patinát – és akkoriban senki sem csinált olyan autót, ami mind a négy sarkán széles gumikkal rendelkezik. Szóval ezt a két ötletet akartam összekeverni. Egy olyan rat rodot akartam építeni, ami nemcsak egyenesben tud jól menni, hanem frankón kanyarodik is.”

Derek egy törött Miatával kezdte – a sajátjával –, ami adta a felfüggesztést és a kormányzást. A Bogár kasznit helyben sikerült beszereznie és mindössze 100 dollárért vette. Olcsó alkatrészekkel, saját gyártással és újrahasznosítással néhány száz dollárból egy működő autót épített. Az igazi költség akkor jött, amikor gyorsabbat akart. Egy barátja felajánlotta neki turbós Miata-motorját, minden szükséges tartozékkal együtt, mindössze 800 dollárért.
Mi az a 2000 dolláros kihívás?
Ha még nem hallottál a Grassroots Motorsports $2000 Challenge versenyről (amit a Tire Rack támogat, és az AutoBidMaster is segít), akkor érdemes figyelned. Egy maximum 2000 dolláros összköltségvetéssel az USA minden tájáról érkeznek hobbiépítők Floridába, hogy bizonyítsák, mire képesek. A verseny három részből áll: negyedmérföldes gyorsulás, autocross (ügyességi pálya) és concours (stílus és kreativitás pontozása).
Derek szuperkönnyű Bogár verdája megnyerte az autocross-t a széles Hoosier slick gumikkal, második lett a gyorsulásban (13,3 másodperces idővel), és második a concours-ban is. Így ez a házilag épített kis gép nyert a versenyen, ráadásul több mint 500 dollárral a költségkeret alatt maradt!