Rendesen ki kell nyitni a pénztárcát a Renault szuper kis szörnyetegéért, ami cserébe elég komoly élményt nyújt.

A Renault neve egyet jelent a megfizethető autókkal, legalábbis eddig így volt. Az utóbbi időben azonban a francia gyártó egyre bátrabban lép túl a megszokott árkategóriákon. Gondoljunk csak a Megane RS Trophy-R modellre, amely 96 300 dollárba (bő 34 millió forint) került, most viszont jön a még merészebb Renault 5 Turbo 3E, amely 180 000 dolláros (64 millió forint) indulóáron startol.
Ez már a Porsche 911 Carrera GTS árszintje az Egyesült Királyságban, sőt, kétszer annyiba kerül, mint a Hyundai Ioniq 5 N. Összevetve a hagyományos Renault 5-tel, ami nagyjából hatszor olcsóbb, a névrokonságon túl kevés közös pont van. A 5 Turbo 3E egy kétszemélyes, hátsókerék-meghajtású elektromos autó, míg a normál 5-ös egy ötüléses, elsőkerék-meghajtású kompakt.

A gyártó szerint az indulóár még nem tartalmazza az extrákat, egyedi konfigurációkat vagy kiegészítőket, így a végső összeg akár jóval magasabb is lehet ennél. A gyártás mindössze 1 980 darabra van korlátozva, utalásként az eredeti, 1980-as homologizációs Renault 5 Turbo modellre. Az új 5 Turbo 3E Európában, a Közel-Keleten, Japánban és Ausztráliában lesz elérhető.
A rendelési folyamat nem a szokásos módon zajlik, mivel az érdeklődőknek először ki kell tölteniük egy online űrlapot, kiválasztaniuk egy kereskedőt, majd időpontot egyeztetni egy személyes találkozóra. Itt alá kell írni egy foglalási nyilatkozatot. Az autógyár szerint ezek az előrendelések gyakorlatilag a fejlesztési költségeket fedezik, vagyis előfinanszírozási eszközként szolgálnak. A folyamat egészen 2026 elejéig tart, amikor is bejelentik a szerencsés 1 980 vásárlót. A konfigurációkat 2027 első felében véglegesítik, a szállítások pedig még abban az évben megkezdődnek.

A 2027-es Renault 5 Turbo 3E nemcsak kinézetében, hanem teljesítményben is durva. 536 lóerő, elképesztő 4 800 Nm nyomaték (feltehetően a kerekeken mérve), 0–100 km/h kb. 3 másodperc alatt, végsebesség: 270 km/h.
A meghajtásról hátsó, kerékbe épített villanymotorok gondoskodnak, amelyeket egy 70 kWh-s akkumulátor táplál, akár 400 km-es WLTP hatótávval. Az autó tömege ennek ellenére mindössze 1 450 kg, ami részben a szénszálas karosszériának, valamint a hátsó ajtók és ülések hiányának köszönhető. Az elektromos rendszere is csúcstechnológiás: 800 voltos architektúrájával akár 350 kW-os gyorstöltést is támogat, így 15 perc alatt 15-ről 80%-ra tölthető.
Bár a 180 000 dolláros árcédula sokkoló, mégsem ez a legdrágább új autó, amit a Renault valaha eladott. A cím ugyanis az Alpine A110 R Ultime „La Bleue” modellt illeti meg, amely 380 000 dolláros (135,7 millió forint) árával minden idők legdrágább négyhengeres sorozatgyártású autója.