A Ferrari lenyomására készül Kína

Kína nem azzal a bizonyos matériával gurigázik, mert szerintük 5 éven belül olyan autójuk lesz, ami mögött elbújhat a Ferrari.

ferrari
Kép: Motor1

Kína már most uralja az elektromos járművek piacát, de még nem mondott le a belső égésű motorokról sem. A Great Wall Motor (GWM) nemrég bemutatott egy ikerturbós, 4,0 literes V8-as benzinmotort prémium járművekhez, és emellett egy 3,0 literes, hathengeres dízelen is dolgozik. A kínálat csúcsán azonban egy szupersportautó áll majd, amelyet a cég állítása szerint már öt éve fejleszt. Bár a GWM szinte teljesen ismeretlen a sportautók világában, úgy tűnik, hogy a Ferrari babérjaira tör.

A kínai Weibo közösségi oldalon megjelent interjúban a vállalat technológiai igazgatója (CTO) merészen kijelentette, hogy a titokzatos sportautó jobb lesz, mint egy Ferrari. Ugyanakkor a CnEVPost szerint Wu Huixiao elismerte, hogy a GWM sokat tanul a versenytársaktól ebben az ambiciózus vállalkozásban. Egy nagy teljesítményű modell teljesen új terület lenne a főként pickupjairól és SUV-jairól ismert vállalat számára. A GWM-hez tartozik az Ora almárka is, amely korábban a különösen nevetséges nevű „Funky Cat” elektromos kisautót (később Ora 03) gyártotta.

ferrari
Kép: Motor1 – így néz ki a GWM V8-as motorja

Az interjú során Wu elárulta, hogy a GWM egy Nürburgring-szakértőt is Kínába hívott, hogy tanulmányozza a híres német versenypálya titkait. A fejlesztés azonban nem volt zökkenőmentes: Wu szerint gondok akadtak a karbonvázas karosszéria gyártásával, és a költségek csökkentése továbbra is kihívást jelent. Részben ezért nem mutatták még be hivatalosan az autót, annak ellenére, hogy öt éve dolgoznak rajta.

Ami az erőforrást illeti, a korábban említett V8-as motor valószínűleg túl nagy lesz ehhez a modellhez. Wu utalt rá, hogy vagy egy kisebb meglévő motort alakítanak át, vagy teljesen új erőforrást fejlesztenek. Jelenleg a GWM kínálatában szerepel egy 3,0 literes, ikerturbós V6-os motor a Tank 700 plug-in hibrid modellben, amely 516 lóerőt ad le. A Tank 500 Hi4-Z nevű változatban pedig egy őrületes 851 lóerős teljesítmény érhető el: ebben egy 2,0 literes, négyhengeres motort kombinálnak két villanymotorral.

Mivel említésre került a Ferrari SF90 Stradale, valószínű, hogy a GWM új modellje is plug-in hibrid lesz. Kínában már most virágzik az elektromos sportautók piaca – elég a BYD Yangwang U9-re vagy a GAC Aion Hyper SSR-re gondolni. Ahhoz, hogy a GWM felvegye a versenyt a hazai és külföldi riválisokkal, Wu szerint olyan autót kell készíteniük, „amely felpörgeti az adrenalint, hormonrobbanást és dopamin-cunamit okoz.”

Érdekesség, hogy kínai sajtóhírek szerint a GWM elnökét, Jack Wei-t is látták egy Ferrari SF90 volánja mögött. Ez is alátámasztja, hogy a cég valóban magasra céloz. Ugyanakkor, még ha a készülő autó gyorsabb és olcsóbb is lenne, valószínűleg sosem éri el a Ferrari presztízsét. Bár lehet, hogy ez nem is számít a mai kínai piacon, ahol a helyi márkák egyre nagyobb teret nyernek a fejlett technológiákkal és hosszabb hatótávolságú EV-kkel, amelyek gyakran jóval olcsóbbak nyugati megfelelőiknél. Külföldön azonban egy ilyen prémium sportautó nehezen lenne eladható, még jelentős árkedvezménnyel is. Aligha várható, hogy a Ferrari-rajongók tömegesen lemondják rendeléseiket egy GWM vagy BYD kedvéért.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?