Ferrari Amalfi: miért ne vinnénk gyereket is a Nürburgringre?

A Ferrari ismét megmutatta, hogyan kell egyszerre elegánsnak, gyorsnak és könyörtelenül dögösnek lenni. Az új Ferrari Amalfi nemcsak egy sportkupé, hanem egy grandiózus életérzés – csomagtartóval, négy üléssel és 640 lóval.

Ferrari Amalfi
A Ferrari Amalfi egy gyönyörű sportkupé lett.

A Ferrari Amalfi már nevében is napfényes, tengerparti csillogást ígér, de ne tévesszen meg senkit – ez a 2+2 üléses kupé nem nyaralókocsi, hanem a Ferrari Roma utódja, egy középre épített, 640 lóerős ikerturbós V8-szörnyeteggel. A 3,3 másodperces gyorsulás 100 km/órára és a 320-as végsebesség csak a történet egyik fele. A másik, hogy közben képes elvinni a családot egy hosszú hétvégére – stílusosan, elegánsan, és minden kanyarban úgy hangzik, mintha a mennyország motoros részlege komponálta volna. A Ferrari tehát újra feltalálta a Grand Tourert – csak most már nem kell kompromisszumot kötni a sebesség és a mindennapi használhatóság között. Illetve azért egy picit kell. Mondjuk például annyit, hogy a családot addig vihetjük magunkkal, amíg a gyerekek elférnek a hátső üléseken.

Ferrari Amalfi
Innen azért látszik, hogy a hátsó üléseket bizony nem szumózókra tervezték.

Forma és funkció

Az Amalfi úgy néz ki, mintha szobrászok, aerodinamikusok és divattervezők közösen álmodták volna meg. Az új Verde Costiera fényezés olyan, mint a tengerparti naplemente a karosszérián, és ugyanilyen részletességgel van kidolgozva az utastér is. A digitális műszeregységek, a lebegő középkonzol, a három kijelzőből álló ember-gép interfész és a Burmester hangrendszer mind azt sugallja: ez nem egy gép, ez egy mozgó műalkotás, ami történetesen 200-nál is stabil marad a pályán. Minden részlet a luxust és a teljesítményt szolgálja – és még a masszázsüléseken sem spóroltak.

Ferrari Amalfi
A csomagtartóban sem pingpongasztalt fogunk szállítani.

Ferrari-érzés a volán mögött

Az Amalfi nemcsak szép és gyors, de okos is. Brake-by-wire rendszer, intelligens ABS Evo, és egy aktív, mozgatható hátsó szárny, ami úgy dolgozik, mint egy láthatatlan versenymérnök a farban – mindig akkor és ott segít, ahol kell. A vezetési élmény így nemcsak intenzív, hanem rendkívül kiszámítható is. Az elektrohidraulikus fékrendszerrel még a legmeredekebb kanyarokban is úgy fékezhetünk, mint egy F1-pilóta a pénteki szabadedzésen, csak épp bőrülésből, halkan szóló zenével a háttérben.

Ferrari Amalfi műszerfal
A jobb első ülés is kapott egy műszerfalat.

Grand Tourer újratöltve: a gyorsulás csak az egyik élmény

A Ferrari Amalfi nem akar mindenáron versenyautó lenni. Inkább azt mondja: lehet gyors, gyönyörű és praktikus is egyben. Lehet benne csomagokat pakolni, gyereket vinni, városi forgalomban zötykölődni – mindezt úgy, hogy egyetlen pillanatig sem feledjük el, mi is ülünk. Ez a Ferrari új filozófiája: minden napra adrenalin, de zakóban, napszemüvegben, mosolyogva. Az Amalfi nemcsak autó, hanem életstílus – ami nem is akar mást mondani, mint hogy a Ferrari-érzésnek igenis lehet hétköznapi verziója is. Csak 640 lóerővel.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ford

Ford

Politikailag nem feltétlenül korrekt kocka. Kedvenc szuperhős karaktere: Peter Griffin.

Ezeket olvastad már?