A Nissan szokatlan forráshoz nyúlna, ráadásul olyanhoz, aminek a megítélése kissé vegyes.

Tommaso Volpe, a Nissan elektromos versenyprogramjának vezetője a közelmúltban az Autocar magazinnak adott interjút, amelyben elárulta, a vállalat azt fontolgatja, hogy olyan prototípusokat fejleszt, amelyek segíthetik a Nismót (a gyártó tuning részlege) abban, hogy „javítsa az elektromos autók teljesítményét”. Ugyanakkor hivatalos döntés még nem született.
Volpe hozzátette, hogy a 2026–2027-re várható Gen4-es Forma–E autók lehetőséget nyújthatnak arra, hogy a versenyautók technológiáját az utcai modellekben is hasznosítsák. Ezek az új generációs járművek összkerékhajtásúak lesznek, két elektromos motorral, amelyek a szabályzat szerint körülbelül 800 lóerőt fognak leadni. Ezt a szabályrendszert több gyártóval, köztük a Nissannal közösen dolgozták ki.
Ez több mint kétszer annyi teljesítmény, mint amit például az Ariya Nismo nyújt. Az Ariya egy kétmotoros, összkerékhajtású elektromos crossover, de „csupán” 420 lóerős, és az amerikai piacon, nem is elérhető. Így a versenysportból származó extra teljesítmény és tapasztalat jótékony hatással lehet a jövőbeli elektromos Nismo modellekre, ha lesz rá kereslet.

Az olyan prototípusok fejlesztése, amelyek alapját 800 lóerős versenyautók adják, izgalmas eredményekhez vezethet, ám az ilyen ötleteket gyakran „felhígítják” a sorozatgyártás előtt, hogy megfeleljenek a tömegek igényeinek. És bár a Nismo fontos a márka szempontjából és a vásárlók számára is vonzó, a Nissannak jelenleg más prioritásai is vannak, amelyeket előbb kell kezelnie.
Ami pedig a Formula-E-t illeti, a bevezetőben nem véletlen említettük a vegyes megítélését. Az autóversenyzést kedvelők körében ugyanis még mindig az a verseny, ahol belsőégésű motorok üvöltenek, csattog a váltó, visít a differenciálzár. Nem pedig az, ahol elektromos motorok – ha nem is zaj nélkül – viszonylagos csendben róják a köröket.



