Hétköznapi halandó jó eséllyel még nagyon a közelébe sem fog kerülni egy ilyennek, de akkor is, éljen a kézi váltó!

A Garagisti & Co GP1 egy 800 lóerős, hátsókerék-hajtású hipersportautó, amiből mindössze 25 darab készül, és kézi váltóval szerelik. Mindenfelé új elektromos szupersportautók bukkannak fel, elképesztő lóerő-adatokkal, amelyek teljes csendben gyorsulnak 0-ról 100 km/h-ra. De a látványosság ellenére a vásárlók egyszerűen nem szerelmesednek bele ezekbe az akkumulátoros gépekbe. Mert míg egy elektromos szedánnak lehet értelme, egy igazi csúcskategóriás sportautóhoz hang kell, méghozzá valódi, mechanikus hang.
Ezért is valószínű, hogy a brit újonc, a Garagisti & Co GP1-je világszerte izgalomba hozza majd az autórajongókat, még ha egyelőre csak látványterveken létezik is. A GP1 egy szupersportautó, amely egy szívó V12-es motor köré épül, kézi váltóval és hátsókerék-hajtással párosítva. Más szóval a puristák álma. „Egy autó, amelyet kizárólag a szűretlen vezetési élvezet örömére építettek” – mondja a cég közleményében. És őszintén szólva, hajlamosak vagyunk elhinni.

A GP1 szíve egy teljesen új, 6,6 literes, szívó V12-es, amelyet az olasz Italtecnica fejlesztett, ami a motorsportban is nagy tiszteletnek örvendő mérnöki vállalat. A számok lenyűgözőek, 800 lóerő 9000-es fordulatszámon, több mint 700 Nm nyomatékkal. Nincs villanyos rásegítés, nincs turbófeltöltő, csak nyers, mechanikus tisztaság. A teljesítmény a hátsó kerekekre jut el egy hosszirányban beépített, hatfokozatú Xtrac kézi váltón keresztül, „ami páratlan taktilitást és bevonódást kínál” – állítja a Garagisti & Co. A kocsi mindössze 1000 kg-ot nyom.
A mechanikai komponenseket olyan csúcsgyártók szállítják, mint a Brembo, az Öhlins és más, a közúti autók és a felső kategóriás motorsport terén is bizonyított partnerek. A formaterv mozgó műalkotás, a vállalat szerint „az aranykor ékformáinak ünneplése”. A markáns vonalakat Angel Guerra, a Bugatti és a Rimac egykori tervezője rajzolta, olyan legendákból merítve ihletet, mint a Lancia Stratos Zero, a Lamborghini Countach és Marcello Gandini más mesterművei.

A határozott, célratörő vonalak az aerodinamikát is meghatározzák, amelyet aprólékosan tökéletesítettek, beleértve talán az egyik legnagyobb diffúzort, amit valaha közúti autóra szereltek. Fölötte négy látványos kipufogócső kap helyet, amelyeket jellegzetes X alakú LED hátsó lámpák kereteznek. A GP1 utastere a tiszta minimalizmust képviseli. Nincsenek túlméretezett képernyők, érintésérzékeny gombok, csak a lényeg. A két ülés között hangsúlyos középkonzol húzódik, fizikai kapcsolókkal és hagyományos váltókarral. „Minden pontosan ott van, ahol lennie kell” – mondja a cég. A tervezés Angel Guerra alapelvét követi: „Csak te, az autó és az előtted álló út.”
A Garagisti & Co GP1 fejlesztése a végső szakaszban jár, a szállítások a következő hónapokban kezdődhetnek. De sietni kell, a gyártás szigorúan korlátozott, mindössze 25 darabra, darabonként 2,45 millió fontos (szűk 1,1 milliárd forint) indulóáron, adók, szállítás és egyedi testreszabás nélkül. Az első 12 vásárló részt vehet a Garagisti exkluzív Open Doors programjában, amely ritka lehetőséget kínál a GP1 mérnökeivel és tervezőivel való találkozásra, valamint az autó elkészítésének közvetlen megtekintésére.



