Olyan kupét álmodott a Volkswagen, amit sosem tudunk megvenni

A Volkswagen olasz segítséget kért egy olyan skiccért, ami semmiképpen sem valós projekt, sokkal inkább fantáziagyakorlat.

volkswagen
Kép: Motor1

A Volkswagen-csoport épp most készül feldobni az elektromos kínálatát a Porsche Boxster és Cayman EV-kkel, az Audi pedig 2027-re ígéri a Concept C sportmodellt. De mit lép mindeközben maga a VW? Spoiler: nem sportkocsit. Legalábbis olyat nem, ami tényleg gyártósorra kerülne. Inkább felkérte az olasz Italdesignt, hogy skicceljenek valamit „csak a móka kedvéért”. Így született meg az EVX Project.

A 2+2 üléses kupé a VW MEB+ platformjára épül, ami jövőre olyan modellek alapja lesz, mint az ID.2 Polo GTI. Az EVX ezzel szemben nem hot hatch, hanem kupé, bár a képek alapján kicsit magasabbra sikerült, mint ahogy a sportautó-rajongók szeretnék. Méreteit tekintve 4,23 méter hosszú és 1,82 méter széles, vagyis valamivel kisebb, mint a háromajtós Range Rover Evoque, de alacsonyabb is nála. Hátulról inkább egy Toyota C-HR ugrik be róla, de összességében korrekt, ha nem is forradalmi a dizájn.

volkswagen
Kép: Motor1

A hajtásról semmi hivatalos nincs, de a platformra van egy 223 lóerős első villanymotor, pont, mint az elektromos Polo GTI. Egy megfizethető sportkupé, valahol a Boxster/Cayman és az Audi Concept C alatt tényleg ütős húzás lenne, de erre kár készpénzben fogadni. Motor nélkül a sportautó sokaknak inkább rétegcikk maradna.

Nem ez az első alkalom, hogy a Volkswagen villanykupét villant, amit aztán sosem valósít meg. Már 2017-ben is láthattunk egy retrós, SP2 ihlette tanulmányt, ami sosem jutott tovább a rajzasztalnál. A németeknek van is hagyományuk ebben, elég csak a W12 Nardo, az XL Sport vagy a BlueSport koncepcióra gondolni.

volkswagen
Kép: Motor1

Hogy lesz-e valaha Volkswagen-logós sportkocsi, az erősen kérdéses. A márka inkább SUV-kban, ferdehátúakban és kombikban látja a jövőt, ezek hozzák a számokat. Ha a Porsche és az Audi elektromos sportautói sikeresek lesznek, talán egyszer a Wolfsburgban ülő döntéshozók is engednek a kísértésnek. Addig viszont marad a képzelet, és egy hologram a müncheni IAA Mobility kiállításon, ahol az EVX most először megmutatkozott.

Az Italdesign közben hangsúlyozza, hogy az EVX bizonyítja aktív szerepét a Volkswagen-csoporton belül, bár pletykák szerint az Audi már azon dolgozik, hogy túladjon a stúdión.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?