Nem szeretne franciának látszani a Mitsubishi SUV-je

Az új Mitsubishi Eclipse Cross próbálja elrejteni Renault-gyökereit.

mitsubishi
Kép: Motor1

A Mitsubishi továbbra is a könnyebb utat választja új modellek piacra dobásakor, tehát szövetségesére, a Renault-ra támaszkodik, hogy legalább valamilyen jelenlétet fenntartson Európában. Bár a héten mutatták be, a 2026-os Eclipse Cross valójában nem is olyan új, hiszen erősen a Scenic E-Tech alapjaira épül, amelyet két évvel ezelőtt dobtak piacra. Ez a legfrissebb „francia kapcsolat” eredménye a Colt/Clio, az ASX/Captur és a Grandis/Symbioz után.

Valójában ma már több Renault-alapú modellje van a Mitsubishinek Európában, mint saját fejlesztésű, és az in-house kínálatot csupán a Space Star és az Outlander képviseli. Könnyű lenne kritizálni a márkát, amiért az egyszerűbb utat választja, de egy elektromos autó kifejlesztése rendkívül költséges. Olyan régióra önteni a pénzt, ahol a Mitsubishi piaci részesedése mindössze 0,4 százalék (ACEA-adatok szerint, 2024 első hét hónapjában), nem éppen biztonságos üzlet.

mitsubishi
Kép: Motor1

Azért a gyártó tett némi erőfeszítést, hogy megkülönböztesse új modelljét a Renault-tól. Ez több, mint egy egyszerű átmatricázás, mivel több karosszériaelem is megváltozott, köztük a motorháztető, a hűtőrács és a lökhárítók. Ugyanakkor oldalról nézve rögtön lebukik, hogy valójában egy Scenic E-Tech-ről van szó. 19 vagy 20 colos új dizájnú felniket kapott, a C-oszlopnál pedig fémes díszítés látható, de a lényeg ugyanaz maradt. Valószínűleg a vásárlók többségét ez nem fogja zavarni, hiszen ebben a kategóriában az ár számít leginkább.

Az utastérben a Renault-DNS még szembetűnőbb. Az Eclipse Cross ugyanazt a két kijelzős elrendezést örökölte, ami egy 12,3 colos digitális műszeregységet és egy 12 colos álló tájolású érintőképernyőt jelent. Új kárpit- és díszítőelemek frissítik a hangulatot, a csúcsváltozat pedig panorámatetőt kínál elektrokróm fóliával, amely egy gombnyomásra sötétedik.

mitsubishi
Kép: Motor1

A CMF-EV platformra épülő Mitsubishi-modell orrmotorja 215 lóerőt és 300 Nm nyomatékot ad, amivel 8,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége 170 km/h. Az energiaforrást egy 87 kWh-s akkumulátor biztosítja, amely 150 kW-os gyorstöltést támogat, és WLTP szerint akár 600 km hatótávot kínál. A Mitsubishi 2026 második felében egy középkategóriás verziót is piacra dob, valószínűleg a Scenic kisebb, 60 kWh-s akkumulátorával, ami körülbelül 420 km-es hatótávot jelenthet. Ennél a Renault-változat gyengébb, 168 lóerős motort kapott.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?