A Skoda nem először ránt elő a kalapból egy régi legendát, és lehel bele új életet, még ha csak virtuálisan is. Miért nem csinálják ezt más gyártók is?

Ezúttal a Skoda a 110 R nevet porolta le, méghozzá a legfrissebb dizájnyelvével feldobva. Az eredeti modell 1970-ben mutatkozott be, nagyjából 40 havi fizetésnek megfelelő árcédulával. A 78 ezer koronás belépő ellenére igazi siker lett, hiszen tíz év alatt több mint 57 ezer darab talált gazdára, egészen 1980 decemberéig. Ugorjunk is 2025-re, és lám, a hátsókerekes kupé ismét itt van, igaz, csak digitálisan. A régi, 1,1 literes, hátul elhelyezett négyhengerest elektromos motor váltotta fel.

A retró vonal helyett Richard Svec, a Skoda dizájnere teljes erőbedobással modernizálta a 110 R-t, a “Modern Solid” formanyelvet használva. Tolómechanikás lámpák, aero kerekek, letisztult felületek, és a kupéban nyoma sincs a klasszikus múltidézésnek. Az orr fekete sávja szenzorokat rejt, az oldalsó tükrök helyett kamerák figyelnek, a kilincsek eltűntek, és a hátsó oldalablakok alatti szellőzők az 1970-es évek motornyílásait idézik. Hátul a régi „S 110 R” embléma kacsint vissza a legendára.

Az “Icons Get a Makeover” sorozat legfrissebb darabja a tiszta formákról szól. Bár műszaki adatok nincsenek, sejthető, hogy a tervező a lehető legkönnyebb kupét képzelte el. Az ősmodell mindössze 880 kilót nyomott. Gyorsnak persze akkor sem számított, hiszen 0-ról 100-ra 19 másodperc alatt jutott el az 52 lóerős motorral, ami egy négyfokozatú váltón keresztül hajtotta a hátsó tengelyt. Az autó súlyelosztása 43:57 arányban oszlott meg, és két csomagtérrel is büszkélkedhetett: egy kisebbel az első „motorháztető” alatt, és egy másikkal a hátsó ülések mögött.



