A Tesla húzása talán az egyik legrejtélyesebb költségcsökkentési trükk, amit valaha autógyártónál láttunk.

Az autók „lecsupaszítása” az olcsóbb ár érdekében nem újkeletű dolog, a gyártók évtizedek óta élnek ezzel a módszerrel. A Tesla új, belépő szintű Model Y Standard változata is ezt a logikát követi. Számos extrát lehagytak róla, hogy az ár 41 630 dollárra csökkenjen, ami kereken 5000 dollárral kevesebb a Premium kivitelhez képest.
Az olcsóbb verzióban nincs szellőztetett első ülés, elektromosan állítható kormány, fűtött hátsó ülés vagy a hátsó utasoknak szánt 8 hüvelykes kijelző. Kikerültek a hangulatvilágítást adó fénycsíkok, az FM/AM rádió, és a perforált vegán bőrkárpit is. Emellett gyengébb akkumulátort, kisebb teljesítményű hátsó motort és kisebb kerekeket kapunk. És mi a helyzet az üvegtetővel? Nos, itt jön a csavar: az alap Model Y ugyanúgy megkapja a panorámaüveget, mint a drágább modellek, csak éppen belülről nem látszik.

A Tesla ugyanis egyszerűen befedte azt egy tetőkárpittal. Igen, jól olvastad. A magyarázat? Úgy tűnik, olcsóbb így, mint újratervezni a karosszériát egy acéltetőhöz. Ezzel elkerülik, hogy egy teljesen új tetőpanelt kelljen tervezni és gyártani, ami logikus is, legalábbis bizonyos határig. Az Edmunds és a Car and Driver is megerősítette, az üvegtető valóban ott van, csak egy textilburkolat rejti el a nézelődők elől.
Ami igazán furcsa, hogy egy ilyen extra elem, mint a tetőkárpit, általában növeli a gyártási költségeket. Logikusabbnak tűnne egyszerűen meghagyni a látható üvegtetőt, hiszen az olcsóbb Model 3-nál is így maradt. De a Tesla valamiért másként döntött, és most itt vagyunk, egy autóval, amelynek van panorámateteje… amit soha senki nem fog látni belülről.




