A Kia elektromos igáslova megpakolva is bőven messzebbre jutott, mint amit a gyári adatlap ígér.


A Kia PV5 Cargo Németországban döntött Guinness-rekordot, miközben teljes rakománnyal tette meg a távot, hogy minél élethűbben szimulálja egy valódi furgon mindennapi használatát. És lőn csoda, egy töltéssel 693,38 kilométert tett meg. Ez még EV személyautónak is megsüvegelendő teljesítmény, nemhogy egy szögletes, dobozformájú furgonnak. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a hivatalos hatótávja mindössze 415 km, így főleg igazi csoda, hogy mindezt teljes, 790 kilogrammos (1 740 fontos) rakománnyal sikerült elérni.
A rekord nem laborban, hanem valós körülmények között született. Frankfurt környékén zajlott a teszt, pontosan olyan városi és elővárosi útvonalakon, amilyeneket egy átlagos futárfurgon is nap mint nap megjár. A volánnál a haszonjárműves újságíró George Barrow és a Hyundai Motor Europe egyik vezető mérnöke, Christian Nigemeier ült.

A kihívás 22,5 órán át tartott, ezalatt a páros 12 kört tett meg egy 58,2 kilométeres útvonalon, amelyen lámpák, körforgalmak és 370 méternyi szintkülönbség is nehezítette a dolgukat. A rekordot döntő PV5 teljesen szériaállapotú, de a nagyobb, 71,2 kWh-s akkumulátorral szerelték fel.
A modellből egy kisebb, 51,5 kWh-s verzió is létezik, azoknak a vállalkozásoknak, akik kevesebbet mennek naponta, vagy nem sietnek annyira. Ennek a hatótávja 296 km, és 16,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a nagyobb akkus változat 12,4 másodperc alatt. A PV5 a Kia új Platform Beyond Vehicle (PBV) sorozatának első tagja, amely a márka E-GMP.S architektúrájára épül. Ez a személyautókban használt E-GMP platform haszonjárműves változata, amit többek között az EV6 és EV9 modellek is használnak. Akárcsak a dízel furgonok, a PV5 is modulárisan alakítható, így zárt dobozos, alvázas, vagy akár minibusz kivitelben is rendelhető.



