Az Audi hamarosan belép a Forma–1 világába, és hogy megadja az alaphangot, bemutatta az R26 koncepcióautót, amely előrevetíti a 2026-os versenyautójuk dizájnját és fényezését.

A hivatalos F1-gépet 2025 januárjában leplezik le, de az R26 már most megmutatja, milyen irányba tart az Audi a motorsport csúcsán. A Concept C filozófiáját követve az R26 minimalista, geometrikus formákkal dolgozik, amelyek tökéletesen simulnak a versenyautó aerodinamikus vonalaihoz.
A látvány pedig önmagáért beszél. A titánszürke orr és karosszéria fokozatosan vált át karbonfeketébe, a két árnyalat közötti átmenetet pedig az Audi ikonikus piros színe hangsúlyozza, és megtalálható a légbeömlőn, a hátsó szárnyon és természetesen a logókon is. A gyártó szerint a Forma–1 a márka „stratégiai zászlóshajója”, ami tükrözi a vállalat technológiai és kulturális megújulását.

Nem mellesleg, az F1 több mint 820 millió rajongót és 1,6 milliárd tévénézőt vonz évente, az Audi pedig nem titkoltan közülük szeretne új vásárlókat szerezni. Ennek érdekében megvásárolta a Sauber Groupot, és a projektbe bevonta Katar állami befektetési alapját is.
Mi van a motorháztető alatt?
A technikai oldal sem kevésbé lenyűgöző. A vállalat 2022 tavasza óta fejleszti a Forma–1-es hajtásláncát, amely egy 1,6 literes turbós V6-os motorból, energia-visszanyerő rendszerből, elektromos generátoregységből és nyolcfokozatú váltóból áll. Az összteljesítmény így körülbelül 1006 lóerő (750 kW). Az Audi vezérigazgatója, Gernot Döllner szerint „a Forma–1-es belépés egy világos, ambiciózus üzenet. Ez a következő fejezet a megújulásban. A Forma–1 lesz a katalizátor, amely egy gyorsabb, karcsúbb és innovatívabb Audit hoz létre.”

A cég ugyanakkor reálisan látja a helyzetet, és Döllner elismerte, hogy nem lesznek azonnal élcsapat, de céljuk, hogy 2030-ra világbajnoki címért harcoljanak. A hivatalos bemutató után a tesztek Spanyolországban kezdődnek, majd 2025 februárjában Bahreinben folytatódnak, a versenydebütálásra pedig márciusban, Melbourne-ben kerül sor.



