jaguar

Megmutatta magát a különc Jaguar

Már egy év telt el azóta, hogy a Jaguar radikális stratégiaváltást jelzett a Type 00 bemutatásával.

jaguar
Kép: Motor1

A feltűnő Jaguar koncepció arra utal, hogy a márka a jövőben inkább a Bentley szintjét célozza meg, nem pedig a BMW-vel versenyez tovább. De miért került most újra reflektorfénybe ez a meghökkentő kupé? Nem, nem azért, mert az anyavállalat, a Tata Motors állítólag kirúgta a héten a formatervezési vezetőt, Gerry McGovernt.

A magával ragadó Type 00-t egy londoni luxusszálloda elé parkolták, hogy megünnepeljék a Jaguar-névvel ellátott első autó, az 1935-ös SS Jaguar 90. évfordulóját. Az alkalomra az amúgy is megosztó elektromos autót új, matt hatású London Red fényezéssel látták el, hogy még jobban kitűnjön. Bármit is gondolunk a formájáról, az biztos, hogy minden tekintetet magára vonz.

Radikálisan különbözik mindentől, ami körülötte állt. Rolls-Royce Cullinan, Bentley Bentayga, Lamborghini Aventador SV és Bugatti Chiron társaságában a Chancery Rosewood ötcsillagos hotel egy spontán luxusautó-kiállításnak tűnt. Ennek ellenére a Type 00 messze a legfeltűnőbb volt mind közül.

jaguar
Kép: Motor1

Furcsa viszont, hogy egy egyéves koncepcióautó újra előkerül. Logikusabb lett volna már egy szinte gyártásra kész prototípust bemutatni, főleg, hogy a hivatalos premier már csak néhány hónapra lehet. A sorozatgyártású modell nem lesz ennyire drámai, az álcázott tesztautók laposabb tetővonalat és hátsó ajtókat mutattak.

A végleges autó inkább egy szedán irányába mozdul majd, miközben megtartja a rendkívül hosszú motorháztetőt annak ellenére, hogy már nem lesz benne belső égésű motor. A koncepcióautók célja mindig az, hogy nagyot szóljanak, és a Jaguar el is érte, hogy a világ beszéljen a Type 00-ról. A vitatott marketingkampány csak rátett egy lapáttal.

Ahogy mindig, a szépség szubjektív, és izgalmas lesz látni, hány vevőt tud majd megszólítani a gyártó. A vállalat már tudja, hogy a jelenlegi ügyfelek többségét elveszíti. Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint a jövőbeli vásárlók mindössze 15 százaléka lesz visszatérő. Igen, a vásárlók 85 százaléka teljesen új lesz a márka számára.

A Type 00 és az azt követő modellek lényegesen drágábbak lesznek, mint a régi kínálat autói. Glover október végén jelentette be, hogy az elektromos modell ára körülbelül 130 000 dollárról (nagyjából 42,5 millió forint) indul majd, tehát nagyjából annyiról, mint egy Porsche Taycan 4S extrák nélkül.

Jaguar Type 00 koncepció (2024)

Eredetileg még idén láthattuk volna a gyártásra kész változatot, de a premier 2026-ra csúszott. A kiszállítások azonban továbbra is várhatóan jövő év végén elkezdődnek. Ha piacra kerül, Glover szerint „valódi, zsigeri reakciót fog kiváltani”. Az ABC-nek azt mondta, „egy drámát sugárzó autót” készítettek.

jaguar
Kép: Motor1

Közben a Jaguar minden korábbi modelljét kivezette, kivéve az F-Pace-t, de még ez a benzines crossover sincs már sokáig velünk. 2026-ban megszűnik, így ez a merész elektromos autó marad a márka egyetlen modellje. További típusok is érkeznek majd, köztük egy SUV, és mind teljesen elektromos lesz. Az F-Pace távozásával pedig lezárul a márka belső égésű motorjainak korszaka.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?