Ritka az, hogy egy Toyota és egy repülő karambolozik, de a jelek szerint azért előfordulhat.

A floridai I-95-ösön békésen autózott egy Toyota Camry, amikor egy kisrepülő kényszerleszállást hajtott végre az autópályán egyenesen az autó tetejére érkezve. Az 57 éves sofőrnek egy hajszálon múlt, hogy a hétköznapi hazautazása nem végződött tragédiával. A baleset hétfőn, helyi idő szerint körülbelül 17:45-kor történt, és egy másik autó fedélzeti kamerája rögzítette. Percekkel korábban a Beechcraft 55 pilótája mindkét motor teljesítményvesztését jelentette, majd megkezdte a kényszerleszállást.
A felvételen látszik, ahogy a repülő meredeken süllyed az autópálya fölé, majd eltalálja a szedánt. A gép egy pillanatra visszapattan az autó tetejéről, és orrfutóját vesztve csúszik a szalagkorlát mellett, a megállásig. A floridai autópálya-rendőrség közlése szerint az 57 éves sofőr nem életveszélyes sérülésekkel került kórházba. A 27 éves pilóta és utasa sértetlenül szálltak ki a roncsból.

A baleset utáni fotók jól mutatják, milyen súlyosan rongálódott a 2023-as Toyota Camry far- és tetőrész. A helyzet azonban sokkal rosszabbul is alakulhatott volna, ha a gép kerekei a vezetőoldalhoz közelebb érnek földet. A katasztrófa épp a legforgalmasabb időben történt, ami tovább növelte egy tömegbaleset esélyét. Szerencsére a becsapódás csak egyetlen autót érintett, és nem követelt halálos áldozatot. A rendőrség lezárta az autópálya több sávját a törmelék eltakarításához, az út másnap reggel 9 óra körül nyílt meg újra.
Érdekesség, hogy hétfőn ez már a második kisrepülő-baleset volt Floridában. A Fox 35 Orlando beszámolója szerint egy másik gép DeLand közelében szállt le az útra, a fedélzeten tartózkodók pedig megsérültek. Bár drámai jelenetekről van szó, az ilyen útmenti kényszerleszállások gyakoribbak, mint hinnénk. Ha egy kisrepülő elveszíti a teljesítményét vagy kifogy az üzemanyaga, a pilóták gyakran hosszú, egyenes autópályaszakaszokra irányítják a gépet, különösen olyan államokban, mint Florida vagy Kalifornia, ahol sok a kisrepülő.
A pilótákat arra képzik, hogy mindig a legnyitottabb, legbiztonságosabb helyet válasszák, és minimalizálják a földön lévők veszélyeztetését. Éppen ezért a legtöbb ilyen landolás irányított, és üres útszakaszon történik. Az olyan esetek, amikor egy repülő mozgó autóval ütközik, rendkívül ritkák.




