A Land Rover Classic mostantól lehetővé teszi, hogy a legendás terepjárót az új Defender Octa stílusához passzoló külső színekkel és belső kárpitokkal rendeld meg.

A régi Defender igazából sosem megy ki a divatból, a Land Rover Classic pedig láthatóan él is ezzel. Legújabb lépésük egy restaurálási és személyre szabási program, amelyben a régi modellt a Defender Octa színeivel és anyagválasztékaival lehet feldobni. A megrendelhető, egyedileg épített autók felújított donorjárművek, amelyeket eredetileg 2012 és 2016 között gyártottak. Elérhetők 90 vagy 110 Station Wagon kivitelben, illetve a nyitott tetős 90 Soft Top változatban.
A show főszereplője a kibővített színpaletta. Az Octa számára exkluzív árnyalatok – mint a Petra Copper, a Faroe Green, a Sargasso Blue vagy a Narvik Black – mostantól itt is választhatók. Ezek olyan meglévő színekhez csatlakoznak, mint a Patagonia White, Borasco Grey, Carpathian Grey vagy Charente Grey. A vásárlók fényes vagy matt festést is kérhetnek, utóbbi az Octa matt védőfóliájára hajaz.

A Land Rover szerint ez a felület egyáltalán nem gyors munka, minden Classic Defender V8 körülbelül 300 órát tölt a fényezőműhelyben, mire elkészül. A külső módosítások itt nem érnek véget. Az autókhoz öt különböző kerékminta érhető el 16 vagy 18 colos méretben, fényes fekete hűtőrács, kristályhatású világítás, sőt aprított karbonból készült „Defender” felirat a motorháztetőn. A márka ezen felül különféle outdoor-kiegészítőket is kínál.
A beltér is új korszakba lép, mivel először rendelhetők friss kárpitopciók. Az utastér Ultrafabrics borítással is kérhető Khaki Green, Light Cloud vagy Lunar árnyalatban. Alternatívaként a Burn Sienna fél-anilin bőr vagy az Octa Black kiadásból ismert Ebony bőr is elérhető. Akinek fontos a jobb tartás, Recaro sportüléseket is választhat, fűtéssel. A multimédiát is fejlesztették, bár az Octa 13,1 hüvelykes óriáskijelzője nem került át.

A friss színek mellett minden Classic Defender V8 megkapja a technikai fejlesztéseket is. A továbbfejlesztett 5,0 literes V8-as 400 lóerőt tud, amelyet egy sportmóddal is bíró ZF automata váltón át küld mind a négy kerékre. A modern frissítések ellenére az alváz megőrzi a klasszikus létravázas felépítést. Ugyanakkor az autó futóművét egyedi rugók, lengéscsillapítók és stabilizátorok finomítják a jobb közúti viselkedés érdekében. A fékeket elöl-hátul fejlesztették, a kormányzás pedig szintén igazodik az új dinamikához.
Mennyibe kerül mindez?
Nem meglepő módon jócskán pénzbe. A Classic Defender V8 alapára 190 000 font adók és extrák nélkül. Ez több mint az új Defender Octa, amely jelenleg 148 045 fonttól indul az Egyesült Királyságban. Dominic Elms, a Land Rover Classic igazgatója szerint: „A Classic Defender V8 továbbra is rendkívül karakteres és keresett modell. A 2024-es Defender OCTA bemutatása óta egyre többen szeretnének hozzá passzoló klasszikus Defender V8-at, ami arra inspirálta a Works Bespoke csapatot, hogy innovatív festési és anyagtechnológiákkal létrehozzák a tökéletes Defender-párost.”




