lancia

Ezzel foglalkozik most a Lancia valódi autók bemutatása helyett

A Lancia egykor a motorsport egyik legmeghatározóbb neve volt, majd – finoman szólva – irányt vesztett modellkínálattal süllyedt középszerűségbe.

lancia
Kép: Carscoops

Most, több évnyi tetszhalál után a Lancia ismét életjeleket mutat, és feltámasztja a HF Integrale nevet, újra visszatér a ralivilágba, bizonyítási vággyal. És most, hogy a márka újra legalább kicsit érdekes lett – vagy minimum halvány reményt kelt –, úgy döntött, itt az ideje piacra dobni egy limitált kiadású karórát. Az Eberhard & Co-val közösen készített modell a legendás Lancia HF logó visszatérését ünnepli, és mindössze 360 példányban készül.

Az autómárkákhoz köthető órák között ez üdítően visszafogott darab, ami talán a legnagyobb erénye. Egy 41 mm-es rozsdamentes acél tokba került, vastagsága mindössze 10,45 mm (akinek számít, vékonyabb, mint egy Rolex Submariner), és egy Sellita SW200-1 11½ automata szerkezet hajtja. A járástartalék 38 óra.

lancia
Kép: Carscoops

A vízállóság 50 méter, vagyis fröccsenést, esőt és könnyű úszást kibír, de búvárkodásra vagy hosszan tartó víz alatti használatra nem alkalmas. További részletek a tükröződésmentes bevonattal ellátott zafírüveg, valamint polírozott, kúpos, vázas mutatók Super-LumiNova bevonattal az éjszakai láthatóság érdekében.

A fő látványelem kétségtelenül a döntött HF logó, de a másodpercmutató piros részletei is azonnal magukra vonják a figyelmet. A vásárlók kék, fehér vagy fekete, napsugaras (sunburst) számlappal választhatják az órát. A hátlapon a Lancia logó és az egyedi sorszám kapott helyet. Az óra piros varrással díszített vintage bőrszíjjal, vagy rozsdamentes acél fémszíjjal is elérhető lesz.

Érdekességképpen, az Eberhard & Co több mint 135 éve létezik, vagyis 16 évvel idősebb, mint maga a Lancia. Az új órát már hónapokkal ezelőtt bemutatták, az értékesítése azonban csak most indult el. Számlapváltozatonként 120 darab készül, az elérhetőség pedig az Eberhard & Co kiválasztott hivatalos viszonteladóira korlátozódik. Az ár 1 980 euróról indul, ami a jelenlegi árfolyamon nagyjából közel 800 ezer forintnak felel meg.

A Lancia idén korábban hozta vissza a HF jelvényt egy igazán ütős Ypsilon-változattal. Az új modell egy elektromotorral érkezik, amely 276 lóerőt és 345 Nm nyomatékot tud, így 5,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Be kell vallani, ez még messze van az olyan ikonoktól, mint a Delta HF Integrale, de legalább egy lépés a jó irányba.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?