Ismét ledobja a Renault a Twingo bombát

Aki a kilencvenes években először meglátta, hogy milyen cuki a Twingo, nem tudta nem szeretni. Most pedig úgy tűnik, itt a negyedik generáció, ami igen erős géneket örököl az elsőtől.

twingo
Kép: Carscoops

A Twingo első generációja komoly hatással volt az emberi lélekre, mivel az autó úgy nézett ki, mint a 10 éves kisgyerek ajándékba kapott kiskutyája. Aranyos, élettel teli, játékra csábító, és rendkívül vidám. A negyedik generáció pedig úgy tér vissza, mint a ’90-es évek ikonikus kisautójának modern reinkarnációja.

A Renault november 6-án mutatta volna be az új Twingót, de egy rakás kiszivárgott fotó idő előtt lelőtte a poént. A képeknek köszönhetően most már tisztán láthatjuk az apró városi villanyautót kívül-belül – és úgy tűnik, a legenda visszatér, ráadásul elektromos szívvel. A szériaváltozat szinte teljesen megegyezik a 2023-as koncepcióval. Csak apróbb módosítások vehetők észre, mint a hagyományos ajtókilincsek, dísztárcsák, finoman átdolgozott LED-es lámpák, és strapabíróbb lökhárítók, hogy bírja a városi dzsungelt.

twingo
Kép: Carscoops

A forma viszont klasszikus Twingo, mivel „béka-szemű” bájos orrú, egyterű jellegű kis kasznija, és kerekded fara van. Viszont első látásra is lejön, hogy vélhetően jóval tágasabb lesz, mint az első verzió, hiszen ötajtós kivitelben érkezik. Bár ez sem feltétlen garancia a szellősebb belső térre, hiszen anno a Daewoo Matiz is ötajtós volt, mégis elfért egy átlag hetvenes évekbeli autó csomagterében.

A Twingo utastere megőrizte a koncepció játékos stílusát, de persze visszafogottabb, gyártásra érett anyagokkal. A prémium hatás helyett keményebb műanyagok, a szövetülések pedig hagyományosak. A műszerfalon lebegő infotainment kijelző, alatta kisebb műszeregység van, ami ismerős lehet a Dacia-vonalról. Ami jó hír, fizikai klímavezérlés maradt! Nem csak a középkonzolon, hanem a kormányon is. A sárga műszerfaldekor vagány, bár a két első ülés között lévő piros betét kissé furcsa.

twingo
Kép: Carscoops

Az új Twingo már kizárólag elektromos lesz. A Renault AmpR Small (korábban CMF-BEV) platformjára épül, tehát ugyanarra, mint az új R5, R4 és a következő Nissan Micra. Részletes adatokat még nem közölt a gyártó, de várhatóan egy darab villanymotor és kis LFP akkucsomag kerül bele, ideális városi hatótávval és kedvezőbb árral.

A mini elektromos autók mezőnyében olyan riválisokkal mérkőzik meg, mint a Dacia Spring, Leapmotor T03, érkező VW ID.Every1, és az új Nissan „mini-EV”. Árban és méretben kicsit átfedésben lesz olyan szuperolcsó B-szegmensű modellekkel is, mint a Fiat Grande Panda és a Citroën e-C3. A Renault előző vezére, Luca de Meo korábban azt ígérte, hogy az új Twingo 20 000 euró alatt (kb. 8 millió Ft) indul majd, sőt akár 100 eurós havi lízinggel elérhető lesz, támogatások előtt. Hamarosan kiderül, tartják-e a szavukat. November 6-án jönnek a részletes műszaki adatok és az európai bevezetési tervek.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?