Talán eljön még közénk a Mitsubishi Lancer EVO, de ha így is lesz, hibridként, vagy elektromosként.

A 2016-ban búcsúzott utolsó Lancer Evolution óta az autóipar drasztikusan megváltozott. A Mitsubishi az elmúlt években inkább a jövedelmezőbb modellekre fókuszált, és több Renault-alapú típust is piacra dobott Európában. Ennek ellenére a márka rajongói még mindig reménykedhetnek. A Lancer Evolution neve továbbra is rendszeresen felbukkan a Mitsubishi-közösségekben, mint egyfajta fájdalmas, de élő emlékeztetője annak, hogy a márka sportos DNS-e nem tűnt el teljesen.
A nemrég megrendezett Japan Mobility Show-n a Mitsubishi több új modellt is bemutatott, köztük az Elevance háromsoros SUV koncepcióját, a frissített Delica D:5-öt, valamint az új generációs Delica Mini kisautót. Egyvalami viszont hiányzott, egy igazi teljesítményorientált modell. Egy interjúban azonban, amelyet az ausztrál Drive magazinnak adott, a Mitsubishi mérnöke, Kaoru Sawase utalt rá, hogy az Evo szelleme még nem hunyt ki teljesen.
„Természetesen álmodunk a Lancer Evolutionről. Ez az én személyes álmom is. Különféle technológiák állnak már a rendelkezésünkre.”
A Mitsubishi jelenlegi plug-in hibrid rendszere – amely az Outlander PHEV-ben is megtalálható – két elektromos motort kombinál egy benzines motorral, összesen 302 lóerő (225 kW) teljesítményt biztosítva. Az új Elevance koncepció ezt tovább viszi, négy elektromos motort és karbonsemleges üzemanyagra tervezett motort alkalmaz.

Elméletben nem lenne nehéz ebből a technológiából még több teljesítményt kinyerni egy modern Lancer Evolution számára.
A nagyobb kihívást inkább az jelenti, hogy megérje egy teljesen új modellt kifejleszteni, különösen, ha ebben nem vesznek részt a Renault–Nissan szövetség partnerei. Ráadásul maga az alapmodell, a Lancer szedán, már régóta nincs gyártásban.
Mi lesz a Ralliart jövője?
A Ralliart, a Mitsubishi újjáélesztett sportmárkája eddig többnyire csak kozmetikai módosításokat kínált a modellekhez. Sawase szerint azonban ennél nagyobb tervek is léteznek, bár részleteket nem árult el:
„A Ralliart márkanév különböző felhasználási módjait széles körben vizsgáljuk. De pontosan mi fog történni, arról még nem állunk készen beszélni.”
Addig is az Evo öröksége tovább él a rajongók és független dizájnerek fantáziájában. Közéjük tartozik például a Hycade Design, amely digitális látványterveivel újra és újra megmutatja, hogyan nézhetne ki a legendás sportautó egy modern, elektromos korszakban.



