A Microsoft partneri ökoszisztémája világszerte több mint 400 000 partnert számlál. Az idei Microsoft Inspire-t június végén indította el a Microsoft a 2023-as Microsoft Partner of the Year Awards döntőseinek és győzteseinek megünneplésével.
A 2023-as Microsoft Inspire kiemelten fókuszált arra, hogy az AI-t az átalakulás eszközévé tegye, megmutatva, hogyan alkalmazhatják partnerei az AI-innovációkat a szervezetükben a legkülönfélébb módokon, a képzés kiterjesztésétől kezdve az ügyfelek sikerét elősegítő új termékekig és szolgáltatásokig. Erről szóltak az idei esemény legfontosabb bejelentései.
Bemutatkozik a Bing Chat Enterprise
A Bing februári bevezetése óta számos vállalati ügyfél jelezte, hogy érdeklődéssel várják az új AI-eszközöket, ugyanakkor aggodalmukat fejezték ki az adatok biztonságát illetően. Ezért a Microsoft bemutatta a Bing Chat Enterprise szolgáltatást, amely mesterséges intelligencián alapuló csevegési felületet biztosít úgy, hogy közben garantálja a kereskedelmi adatok védelmét. Ami bemegy – és ami kijön –, az védett marad, így a kereskedelmi ügyfelek könnyebben kaphatnak megfelelő válaszokat, utat nyitva ezzel a hatékonyság fokozása és a kreativitás új módjai felé.
Íme a Microsoft 365 Copilot díjszabása
Az eseményen jelentették be a Microsoft 365 Copilot díjszabását is. A szolgáltatás a Microsoft 365 E3, E5, a Business Standard és Business Premium felhasználói számára havonta 30 $ áron lesz elérhető.
Míg egyes generatív AI-alkalmazások egyetlen képességre, így például a valós idejű átírásra vagy szövegírásra összpontosítanak, a Microsoft 365 Copilot több ezer készséget kínál. Azáltal, hogy a válaszokat olyan üzleti adatokra alapozza, mint a dokumentumok, e-mailek, naptárak, csevegések, találkozók és kapcsolatok, és ezeket összekapcsolja a felhasználó munkakörnyezetével – így például az épp futó megbeszéléssel, a témáról váltott e-mailekkel, vagy a múlt heti csevegésekkel –, a Copilot sokoldalúbb, relevánsabb és jobban hasznosítható válaszokat ad a felmerülő kérdésekre.
Az értékesítők és ügyfélszolgálati munkatársak felruházása az AI lehetőségeivel
Az értékesítőknek az elérhető legtöbb lehetőséggel kell felruházniuk eszköztárukat. Ezért a Microsoft olyan funkciókkal bővítette a Microsoft Sales Copilotot közvetlenül a Dynamics 365 Sales szolgáltatáson belül, mint például a mesterséges intelligencia által generált lehetőségek összegzése, kontextusba helyezett e-mail piszkozatok, vagy értekezlet-előkészítések. Mindez lehetővé teszi az értékesítők számára, hogy javítsák a termelékenységet, és több üzletet kössenek az ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) feladatautomatizálással (beleértve a Salesforce-t is) a gyakorlatban hasznosítható valós idejű betekintések, AI-támogatott tartalmak, valamint az ügyfélinterakciók személyre szabásával kapcsolatos javaslatok segítségével. Mindezek kiegészülnek a Microsoft Sales Copilotban már elérhető AI-képességekkel, például a Teams-hívások vagy az e-mail-folyamok összegzésével. A 2022 júniusában bejelentett Viva Sales már útjára indította az értékesítői élmény átalakítására irányuló fejlesztéseket, és az új képességek ma már a Sales Copilot részét képezik. További információ a Microsoft Sales Copilotról.

A Microsoft Inspire-en azt is bemutatták, hogy az olyan ügyfelek, mint a Virgin Money, hogyan ruházzák fel ügyfélszolgálati részlegeiket a Copilot segítségével a Power Virtual Agentsben kialakított, személyre szabott chatbotokkal. A vállalkozások perceken belül betaníthatnak egy chatbotot természetes nyelv használatával arra, hogy a Bing Search segítségével belső és külső tudásforrásokra, ügyfélszolgálati alkalmazásokra és webes adatokra hivatkozzon. A Virgin Money chatbotja havonta több mint 195 000 ügyfélinterakciót kezel, és segít az ügyfélszolgálati munkatársaknak az összetettebb ügyfélkérdésekre összpontosítani.
Folyamatbányászat a Power Automate szolgáltatásban
A vállalatoknak gyakran nehézséget okoz a munkafolyamataik akadályainak azonosítása és megszüntetése. Ennek elősegítése érdekében a Microsoft bejelentette a következő generációs AI-funkciók általános elérhetőségét a Power Automate Process Mining-on belül. Az AI-alapú betekintéssel, az alacsony kódigényű automatizálás révén a fejlesztés hozzájárul a meglévő folyamatok optimalizálásához, a hatékonyság növeléséhez. A folyamatbányászattal a felhasználók megérthetik, mi történik a vállalkozásukban, mesterséges intelligencia használatával elemzéseket, alkalmazási és automatizálási javaslatokat generálhatnak A Power Platform használatával pedig gyorsan elkészíthetik a szükséges megoldásokat. További információ a Power Automate folyamatbányászatáról.
Az Azure OpenAI szélesebb körű elérhetősége
Korábban komoly érdeklődés övezte az Azure OpenAI üzleti bevezetését, amelyet már több mint 4500 Microsoft-ügyfél használ. Egyebek mellett csevegőrobotokat építenek szervezeti adatok felhasználásával, szöveget foglalnak össze és tartalmat generálnak. Most világszerte még több szervezethez juthat el a szolgáltatás: a Microsoft kibővítette az Azure OpenAI szolgáltatáshoz történő hozzáférést, növelte annak elérhetőségét Észak-Amerikában és Nyugat-Európában, miközben most először elérhetővé tette Ázsiában is.
Új Azure-képességek és befektetések
Mindezek mellett komoly beruházást jelentettek be az Azure Migrate & Modernize méretének és rendelkezésre állásának növelése érdekében, valamint elindították az Azure Innovate nevű vadonatúj, dedikált fejlesztést, válaszul az analitika és a mesterséges intelligencia iránti megnövekedett igényekre. Ezek az új ajánlatok sokrétűbb ösztönzőket és támogatást kínálnak a gyors, súrlódásmentes migrációtól kezdve az új, AI-alapú alkalmazások létrehozásáig.

Kibővített stratégiai együttműködés az Epic-kel
A Microsoft stratégiai együttműködést indít az Epic-kel, egy vezető egészségügyi szoftvercéggel. A kollaboráció révén az AI erejével segítenek a klinikusoknak abban, hogy kevesebb időt töltsenek az adminisztratív feladatokkal és több idejük jusson a minőségi ellátás nyújtására. Az Epic integrálta az Azure OpenAI szolgáltatást az elektronikus egészségügyi nyilvántartás (EHR) szoftverébe, hogy többféle megoldást kínáljon: támogatja a klinikai adatok társalgási és intuitív módon történő feltárását, vagy segít a klinikusoknak hatékonyabban válaszolni a betegek üzeneteire. A Nuance DAX Express segítségével pedig az AI-alapú klinikai dokumentációs lehetőségeket közvetlenül az Epic munkafolyamataiba ágyazták be, hogy segítsenek a szolgáltatóknak tovább csökkenteni a kiégéshez vezető adminisztratív munkaterhelést, valamint bővíteni a betegek ellátáshoz való hozzáférését, és javítani az ellátás hatékonyságát.
Emellett az Epic ügyfelei mostantól az Azure Large Instances használatával érhetik el a nagy méretű Epic EHR-adatbázisokat – másodpercenként akár 50 millió adatbázis-hozzáférést. Ez lehetővé teszi az Epic ügyfelei számára, hogy túllépjenek a megosztott nyilvános felhőinfrastruktúra-megoldások korábbi korlátain.
Az új Microsoft AI Cloud Partner Program
Egy másik mérföldkő a Microsoft Inspire kapcsán a Microsoft AI Cloud Partner Program következő generációjának elindítása: ezzel minden résztvevő számára lehetővé válik, hogy a Microsoft AI és a Microsoft Cloud kihasználásával értéket teremtsen ügyfelei számára. A Microsoft AI Cloud Partner Programon keresztül a vállalat átfogó beruházási portfóliót biztosít partnereinek, legyen szó bármilyen üzleti modellről, illetve az érettség bármely szakaszáról.
A Microsoft AI Cloud Partner Program a partnerek teljes életciklusát lefedi, beleértve a bevezetést, a készségfejlesztést, a piacra lépést, az ösztönzőket és az közös értékesítést. A partnerek részesülhetnek a program minden előnyéből, valamint hozzáférést kapnak az AI-specifikus új ajánlatokhoz és kedvezményekhez. A Microsoft partnereiknek nincs ezzel kapcsolatban teendőjük, hiszen mindegyiküket azonnal áthelyezték az új programba. További információ a Microsoft AI Cloud Partner Programról.