Bizarr reklámok a közelmúltból, amiket a készítők sem gondolhattak komolyan

Furcsa, bizarr, rémisztő, rasszista, szexista, etikátlan – és még hosszan sorolhatnánk azokakat a negatív jelzőket, amelyek az alábbi reklámok láttán az eszünkbe jutottak. Ezek a reklámfilmek ugyanis nem csak szimplán nem állnák meg a helyüket napjainkban, de felmerül bennünk a kérdés, hogy mégis mi járhatott az ötletgazdák fejében, hogy ilyen hirdetések egyáltalán az eszükbe jutottak. Mivel erre a kérdésre aligha fogunk választ kapni, álljanak itt intő példaként az alábbi reklámok, hogy hogyan NEM SZABAD reklámfilmet csinálni. 

Snickers csoki

Csak találgatni lehet, hogy mégis mire gondoltak a csokimárka reklámszakemberei, amikor az alábbi hirdetés kipattant az agyukból. Valaki valami ötlet? 

Quiaobi mosópor 

Ugye senkinek sem kell bemutatni az alábbi kínai mosópor reklámot, aminél rasszistább megközelítést kitalálni sem lehetett volna? Az eltüntetendő foltok metaforájaként a reklámban szereplő kínai lány túl piszkosnak találja a fekete férfit, így hát bedugja őt a mosógépbe. Miután a program lejárt, lássanak csodát, a fekete pasas helyett egy kínai férfi bukkan elő a gépből.

Goodyear gumiabroncs 

Enyhe kifejezés, hogy az amerikai gumiabroncs márka a férfihoz képest hátrányosan különböztette meg a nőket a hirdetéseiben. Az egyik legbotrányosabb reklámjának tanulsága például az, hogy a nők totálisan alkalmatlanok, ha kerékcseréről van szó, ezért „amikor nincs ott egy férfi, hogy segítsen, akkor a Goodyear kell” .

Little Baby’s Ice Cream fagylalt 

Az alábbi reklám legalább se nem rasszista, se nem szexista, ellenben annyira bizarr és kellemetlen, hogy nézni sem tudjuk: egy fagylalt-humanoid, aki kanállal megeszi a saját fejét.

KFC csirke

A Kentucky Fried Chicken 1967-es, ZS-kategóriás horrorra emlékeztető reklámjában a cselekmény viszonylag egyszerű: egy csapat hölgy az alapító Sanders ezredest egy hazugságvizsgálóra köti, azt követelve a férfitól, hogy árulja el nekik a KFC csirke titkos receptjét.

Panda sajt 

Soron következő versenyzőnk egyenesen Egyiptomból érkezett hozzánk. Csak annyit fűznénk hozzá, hogy a panda nem játék.

Bergenbier sör

A román sörmárka egy cseppet sem gondolta problémásnak, hogy a body shamingre, azaz a testszégyenítésre hegyezi ki reklámfilmje történetét.

Remco nevető baba 

Ennél ijesztőbb gyerekjáték-reklám aligha született széles e világon. Chucky elbújhat mögötte.

Bic Banana Ink Crayons színes ceruzák 

Tippünk sincs, mi az összefüggés a banán és a színes ceruza között, ahogy azt sem értjük, miért tartotta valaki jó ötletnek, hogy banánemberekről forgasson reklámfilmet. George Washington és Abraham Lincoln banánemberként való ábrázolása szintén elég bizarr elképzelés volt.

Playstation 3 játékkonzol

Nem egyértelmű számunkra, hogy mi volt a Sony célja, amikor előállt az alábbi PS3 reklámmal, de annyi biztos, hogy feláll tőle a hátunkon a szőr.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Éva

Éva

Szerintem Harry Potter simán lenyomná Zsákos Frodót. Samuval és Trufáékkal együtt is akár.

Ezeket olvastad már?

Napszemüveg választási tanácsadó

Így válasszuk ki a tökéletes napszemüveget a nyárra

A káros UV-sugárzás nemcsak kellemetlen irritációt okozhat, hanem hosszú távon komoly szemkárosodáshoz is vezethet. A megfelelő napszemüveg kiválasztása ezért nem csupán divatkérdés, hanem elengedhetetlen a szemünk egészségének megőrzéséhez.