Ha az embernek lehetősége van egy BMW M5 volánja mögé ülni, ráadásul mint safety car, akkor az a minimum, hogy odacsapja a szalagkorláthoz.

A texasi Austinban található Circuit of the Americas pályán tartották a 2025-ös MotoGP-szezon harmadik fordulóját. Itt történt az, hogy a verseny safety car-ja még a rajt előtt összetört. Egy néző által rögzített felvételen látható, ahogy az új BMW M5 irányíthatatlanná válik, majd frontálisan a szalagkorlátnak csapódik. Itt tesszük hozzá, hogy a szalagkorlát hivatalos neve az útépítésben a „közúti visszatartó rendszer”, de ez nem tartozik szorosan a tárgyhoz.
Mi mehetett félre? Nos, több tényező is szerepet játszhatott. A tapadásra hatással lehetett a korábbi eső, amelyet tovább ronthatott a hideg gumik tapadásvesztése. Bár az M5 alapfelszereltségként xDrive összkerékhajtással érkezik, továbbra is rendelkezik egy dedikált hátsókerék-hajtású (2WD) móddal, akárcsak elődje. Ha ez aktív, a 4,4 literes, duplaturbós V8-as motor és a villanymotor együttesen leadott 717 lóereje kizárólag a hátsó kerekekre kerül. Hogy ez volt-e a ludas, azt nem tudni. Mindenesetre a sofőrre az vesse az első követ, aki még soha nem csapott korláthoz egy BMW M5-öt, ami safety car-ként funkcionált.

A verseny a BMW mutatványát követően is tartogatott izgalmakat, és szintén a rajt előtt. A pole-pozícióból induló Marc Marquez váratlan, utolsó pillanatban hozott döntéssel a rajtrácson hagyta esőre felkészített motorját, és a bokszutcába sprintelt, hogy átüljön a száraz pályára optimalizált gépére. Hirtelen mozdulata láncreakciót indított el, kilenc másik versenyző követte példáját. A versenybírák azonban biztonsági okokból piros zászlóval megszakították a futamot, és új rajtot rendeltek el.