A 2026-os Volvo S90 vitathatatlanul csinos darab, de sajnos nem élvezhetjük testközelből.

A Volvo S90 az idő múlásával csak egyre elegánsabbá válik, és közel egy évtizeddel a bemutatkozása után most újra átesik egy kisebb ráncfelvarráson. Bár a márka már kínálja a teljesen elektromos ES90 modellt is, a legnagyobb benzines szedánjuk egyelőre még marad a kínálatban. Annak ellenére is, hogy 2024-ben az eladások 18,4%-kal, 40 210 darabra estek vissza. Viszont – és essünk át a rossz híren így rögtön az elején – sem a tengerentúlon, sem Európában nem fogja forgalmazni a gyártó. Az autó Kínában, és néhány más, kulcsfontosságú ázsiai piacon lesz elérhető, és ez az, amit a címben hibaként aposztrofáltunk.
A 2026-os frissítés lényegében megegyezik azzal, amit tavaly szeptemberben az XC90 esetében láthattunk. A SUV megújult hűtőrácsa és mátrix LED fényszórói most az S90-re is átkerülnek. Finom változások történtek a motorháztetőn, az első lökhárítón és a sárvédőkön is. Hátul a hátsó lámpák új formát és stílust kaptak. A 2026-os modellhez két új fényezési lehetőség is érkezik: az Aurora Silver (ezüst) és a Mulberry Red (bordó), valamint új, kéttónusú könnyűfém felnik is elérhetők lesznek.

Belül a Volvo S90 megkapja az XC90 nagyobb, 11,2 hüvelykes infotainment kijelzőjét. A mérete miatt az új, táblagép-szerű kijelző már nem simul bele a műszerfalba, hanem kissé kiemelkedik belőle, ami nem biztos, hogy mindenkinek tetszeni fog. Pozitívum viszont, hogy a belső tér jobb hangszigetelést kapott, és az adaptív futómű mostantól alapfelszereltség, ami halkabb és kényelmesebb utazást ígér. A gyártó még nem közölt teljes műszaki adatokat, de azt megemlítette, hogy a plug-in hibrid változat akár 80 kilométert is képes lesz megtenni tisztán elektromos módban, a WLTP-ciklus alapján. Egyes piacokon elérhető lesz egy mild hibrid, elsőkerék-meghajtású benzines verzió is. A göteborgi gyártó egyébként több mint egy éve leállt a dízelmotoros autók gyártásával.
Az egyelőre nem világos, hogy a kombi változat is megkapja-e ezeket a frissítéseket. Tavaly összesen 9 939 darabot adtak el belőle, beleértve az alap V90-et és a strapabíróbb V90 Cross Country-t is. Ez négyszer kevesebb, mint amennyi szedán fogyott. Egyes régiók, például Hollandia, már búcsút is intenek ennek a gyönyörű kombinak. Az új S90 először Kínában debütál majd idén nyáron, és utána fokozatosan jelenik meg más piacokon is. Az Egyesült Államok viszont szinte biztosan nem lesz köztük. Ennek oka, hogy a szedánt Kínában gyártják – ez a változás még 2017-ben történt –, ami most az új, Trump-adminisztráció által bevezetett vámok célkeresztjébe helyezi a modellt.