Térdig gázolhat a sárban a Renault feltámasztott kisautója

A Renault 4 még menőbb lett a strapabíró összkerekes koncepcióval. 

renault
Kép: Motor1

A 30 éves kihagyás után a Renault 4 a tavalyi év végén újjászületett, és benzinmotoros kisautóból egy kis méretű elektromos járművé alakult. Lényegében a feltámasztott Renault 5 (az Egyesült Államokban „Le Car” néven ismert) crossover változatáról van szó, amely egy másik nevet is visszahoz: Savane. A szériagyártású, elsőkerék-meghajtású modellel ellentétben az új koncepció egy összkerékhajtású változat, hátul elhelyezett második motorral.

renault
Kép: Motor1

A kétmotoros kialakításon, az új Jade Green (jádezöld) fényezésen és a pixeles mintás vászontetőn túl a Renault 4 Savane 4×4 koncepció megemelt futóművet is kapott, így a hasmagasság 15 milliméterrel nőtt. Bár nem nevezhető igazi terepjárónak, biztosan jobban boldogul nehezebb terepen, mint az alapmodell. Az autó továbbra is 18 colos kerekeken gördül, de immár egy új formájú felnin, Goodyear UltraGrip Performance+ abroncsokkal, 225/55 méretben.

renault
Kép: Motor1

A francia vállalat mérnökei elöl és hátul is 10 milliméterrel kiszélesítették a nyomtávot. Bár a teljesítményadatokat nem közölték, a koncepcióautó biztosan erősebb, mint az alapváltozat első motorja, amely 148 lóerős (110 kW) és 245 Nm nyomatékot ad le. Valószínűleg fürgébb is, mint a normál Renault 4, amely 8,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra.

renault
Kép: Motor1

Az akkumulátor mérete továbbra sem ismert, de elképzelhető, hogy a nagyobb, 52 kWh-s csomagot használja a szabványos 40 kWh-s helyett. Az előbbivel a Renault 4 nagyjából400 km-es hatótávolságra képes (WLTP szerint). A szériamodellhez hasonlóan a Savane koncepció is az AmpR Small platformra épül, amelyet a kisebb Twingo és a nagyobb Renault 5 is használ. A Nissan Micra új generációja és az Alpine A290 sportos ferdehátúja szintén erre az alapra épül.

renault
Kép: Motor1

Ezek a modellek jelenleg csak elsőkerék-meghajtással érhetők el, de az új koncepció megmutatja, hogy a hátsó motorral szerelt összkerékhajtás technikailag megvalósítható. Egy kétmotoros Alpine A290 igazi zsebrakéta lenne. Az autógyártó még nem erősítette meg, hogy a Savane gyártásba kerül-e, de nem kizárt. Ez nem az első alkalom, hogy a vállalat terepjárós változatot mutatott be az új 4-es modellből. Még a szériaváltozat előtt, a 4ever Trophy koncepció már jelezte, hogy van lehetőség egy kalandosabb kivitelre is.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?