A Spotify először 2021 elején jelentette be, hogy dolgozik a HiFi, azaz veszteségmentes, CD-minőségű streamelésen, ám azóta a projekt folyamatosan csúszott. Az Apple Music és a Tidal már jó ideje kínál hasonló szolgáltatást, sőt a Deezer is rendelkezik HiFi opcióval, így a Spotify látványosan lemaradt a prémium hangzás versenyében. A felhasználók csalódottan figyelték, ahogy az ígéret évről évre visszatér – megvalósulás nélkül.

Most viszont több szivárgás és bennfentes információ is azt sugallja: a funkció tényleg a küszöbön áll. Egyes felhasználók már tesztelési fázisban látták a „lossless” beállítást a Spotify alkalmazásban, és a cég új előfizetési csomagokat is előkészíthet – valószínűleg külön díjazással.
Mit jelent a HiFi a Spotify esetében?
A HiFi streamelés azt jelenti, hogy a zeneszámok nem vesznek minőséget a tömörítés során, azaz a hanghűség megközelíti a CD-k szintjét (16-bit/44.1 kHz). A veszteségmentes formátum különösen a fejhallgatóval vagy otthoni hangrendszeren hallgatók számára nyújt érzékelhető különbséget, de a megszállott zenehallgatók már régóta kampányolnak a HiFi opcióért.
A Spotify eddigi legmagasabb minősége 320 kbps volt Ogg Vorbis formátumban – ez bár jól szól, technikailag nem éri el a HiFi kategóriát. A várható újítás valószínűleg FLAC vagy más veszteségmentes formátumra épül majd.
Bár a vállalat hivatalosan még nem közölt dátumot, több forrás szerint 2025 második felében – akár már a nyár végén – elindulhat a szolgáltatás. Az is valószínű, hogy a HiFi nem lesz automatikusan része az alap Premium csomagnak, hanem egy új, „Supremium” vagy „HiFi” nevű előfizetés keretében lesz elérhető, némi felárért cserébe.
Változik a hang, változik a verseny
Ha valóban elindul a Spotify HiFi, az nem csupán technikai előrelépés lesz, hanem egy erős üzenet is: a világ legnépszerűbb streamingszolgáltatója nem kíván tovább lemaradni a hangminőség frontján. Az audiofilek fellélegezhetnek – a többség számára viszont a kérdés inkább az: megéri-e a különbség a várható havi plusz díjat?
Egy dolog biztos: a Spotify végre lépni készül. Most már csak az a kérdés, valóban meg is teszi-e.