Az Audi nagyon mélyen van az új autók első 90 napjában megjelenő problémák darabszámát illetően.

Eljött az év azon időszaka, amikor a J.D. Power közzéteszi az Egyesült Államokbeli Kezdeti Minőségi Tanulmányát (Initial Quality Study). Az idei már a 39. alkalom, amikor elvégzik a felmérést, mely során 92 694 új autót vásárló vagy lízingelő személyt kérdeztek meg a 2025-ös modellévű járművek első 90 napjában tapasztalt problémáikról. Azok, akik 2024 júniusa és 2025 májusa között vállalták a részvételt, 227 kérdésre válaszoltak, amelyek többek között a motorral, infotainment rendszerrel, belső minőséggel és a vezetési élménnyel kapcsolatosak voltak.
A luxusmárkák ritkán jeleskednek a megbízhatóság terén, ennek ellenére a Lexus végzett az élen, 100 járműre vetítve 166 bejelentett hibával. Ezzel szemben más prémiumgyártók jóval rosszabbul teljesítettek, különösen az Audi, amely az utolsó helyen végzett 269 hibával. A Volvo alig szerepelt jobban, mivel 100 autóra 258 hibát jelentettek, ezzel az utolsó előtti lett.

Feltűnő az eltérés a Nissan és prémium testvérmárkája, az Infiniti között. Míg a Nissan a második helyen végzett (169 hiba), addig az Infiniti szinte sereghajtóként 242 problémát regisztrált az első három hónapban. Az idei átlag 192 hiba volt 100 járműre vetítve, ami kis javulás a tavalyi 194-hez képest. Sok prémiumgyártó átlag alatt teljesített, Jaguar (4.), Buick (9.), Genesis (10.) és Porsche (13.).
Csak egy márkánál jelentettek több hibát, mint az Audinál: a Rivian esetében szintén 269-et. Ám mivel az amerikai EV startup nem teljesítette a tanulmány díjazási kritériumait, nem szerepelt a végső rangsorban – ahogy a Tesla sem, amely 200 hibát jelentett, így holtversenyben végzett a Cadillackel és a Toyotával. Meglepő látni, hogy a Toyota is az átlag alá csúszott.

Szintén meglepő, hogy a Mazda ilyen gyengén teljesített, 225 hibával, ami megegyezik a Volkswagen eredményével. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ez a kutatás kizárólag az első 90 nap tapasztalatait méri, és nem a hosszú távú megbízhatóságot. A J.D. Power szerint a luxusautók általában több hibát produkálnak, mint a tömegpiaci modellek, a plug-in hibridek problémásabbak, mint a tisztán elektromos autók, és az új modellek többször hibásodnak meg, mint a korábbi generációk.
A kutatás nem csak a megbízhatóságra fókuszál, hanem mindenféle problémára, amit a tulajdonosok jeleztek. Például egyre nagyobb frusztrációt okoznak az érintőképernyős klímavezérlők, amelyeket sokan bonyolultnak és nehezen kezelhetőnek tartanak. Meglepő, ugye? Egy másik gyakori panasz a pohártartókra vonatkozik, sokszor nem illeszkednek a különböző méretű poharakhoz és palackokhoz.