Egy Audi első 90 napja minden, csak nem játék és mese

Az Audi nagyon mélyen van az új autók első 90 napjában megjelenő problémák darabszámát illetően.

audi
Kép. Motor1

Eljött az év azon időszaka, amikor a J.D. Power közzéteszi az Egyesült Államokbeli Kezdeti Minőségi Tanulmányát (Initial Quality Study). Az idei már a 39. alkalom, amikor elvégzik a felmérést, mely során 92 694 új autót vásárló vagy lízingelő személyt kérdeztek meg a 2025-ös modellévű járművek első 90 napjában tapasztalt problémáikról. Azok, akik 2024 júniusa és 2025 májusa között vállalták a részvételt, 227 kérdésre válaszoltak, amelyek többek között a motorral, infotainment rendszerrel, belső minőséggel és a vezetési élménnyel kapcsolatosak voltak.

A luxusmárkák ritkán jeleskednek a megbízhatóság terén, ennek ellenére a Lexus végzett az élen, 100 járműre vetítve 166 bejelentett hibával. Ezzel szemben más prémiumgyártók jóval rosszabbul teljesítettek, különösen az Audi, amely az utolsó helyen végzett 269 hibával. A Volvo alig szerepelt jobban, mivel 100 autóra 258 hibát jelentettek, ezzel az utolsó előtti lett.

audi
Kép: Motor1

Feltűnő az eltérés a Nissan és prémium testvérmárkája, az Infiniti között. Míg a Nissan a második helyen végzett (169 hiba), addig az Infiniti szinte sereghajtóként 242 problémát regisztrált az első három hónapban. Az idei átlag 192 hiba volt 100 járműre vetítve, ami kis javulás a tavalyi 194-hez képest. Sok prémiumgyártó átlag alatt teljesített, Jaguar (4.), Buick (9.), Genesis (10.) és Porsche (13.).

Csak egy márkánál jelentettek több hibát, mint az Audinál: a Rivian esetében szintén 269-et. Ám mivel az amerikai EV startup nem teljesítette a tanulmány díjazási kritériumait, nem szerepelt a végső rangsorban – ahogy a Tesla sem, amely 200 hibát jelentett, így holtversenyben végzett a Cadillackel és a Toyotával. Meglepő látni, hogy a Toyota is az átlag alá csúszott.

audi
Kép: Motor1

Szintén meglepő, hogy a Mazda ilyen gyengén teljesített, 225 hibával, ami megegyezik a Volkswagen eredményével. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ez a kutatás kizárólag az első 90 nap tapasztalatait méri, és nem a hosszú távú megbízhatóságot. A J.D. Power szerint a luxusautók általában több hibát produkálnak, mint a tömegpiaci modellek, a plug-in hibridek problémásabbak, mint a tisztán elektromos autók, és az új modellek többször hibásodnak meg, mint a korábbi generációk.

A kutatás nem csak a megbízhatóságra fókuszál, hanem mindenféle problémára, amit a tulajdonosok jeleztek. Például egyre nagyobb frusztrációt okoznak az érintőképernyős klímavezérlők, amelyeket sokan bonyolultnak és nehezen kezelhetőnek tartanak. Meglepő, ugye? Egy másik gyakori panasz a pohártartókra vonatkozik, sokszor nem illeszkednek a különböző méretű poharakhoz és palackokhoz.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?