A nagyméretű elektromos Cayenne egy tetőcsomagtartóval vett részt a hegymászáson, és lemosta az ellenfeleket.

A várhatóan még idén bemutatkozó elektromos Porsche Cayenne nemrég döbbenetes hillclimb rekordot állított fel. Annak ellenére, hogy még nem készült el teljesen, és még nem áll sorozatgyártásra készen, egy álcázott prototípus vett részt a múlt hétvégén az Egyesült Királyságban rendezett Shelsley Walsh Hill Climb versenyen, és alaposan lemosta a mezőnyt. A The Drive szerint a lila színű elektromos Cayenne-t Gabriela Jilkova, a Porsche Forma-E fejlesztőpilótája vezette, aki mindent kihozott a járműből. Teljes csendben száguldott végig a bő 900 méteres pályán, mindössze 31,28 másodperc alatt.
Ez négy másodperccel gyorsabb a korábbi SUV-rekordnál, amelyet egy Bentley Bentayga W12 tartott, és egy hajszálnyival gyorsabb, mint a jelenlegi leggyorsabb szériagyártású elektromos autó, a Porsche Taycan Turbo S, amely 31,43 másodperc alatt teljesítette a távot. Fontos megjegyezni, hogy a Cayenne EV még nem szériamodell, de már most lenyűgöző, hogy egy SUV gyorsabb tud lenni, mint egy sportos szedán. Más szavakkal, ha eddig aggódtál, hogy az elektromos Cayenne unalmas vagy lassú lesz, ez az eredmény minden kétséget eloszlat.

Még mindig nem tudunk túl sokat a közelgő elektromos Cayenne-ről. A jármű a Porsche új PPE-platformjára (ugyanez szolgál az új Macan EV alapjául is) épül, és a jelenlegi benzines modell erősen átdolgozott változatával párhuzamosan fogják forgalmazni egészen a 2030-as évekig. Eredetileg az autókizárólag elektromos modell lett volna – akárcsak az új Macan –, de a Porsche visszavett az ambíciókból a vártnál gyengébb eladások miatt.