A Kia egy olyan 2,5 literes turbós motort fejleszt, amivel vélhetőleg élmény lesz a hétköznapi autózás.

A 2025-ös Kia CEO Investor Day esemény egyik érdekessége az, hogy a gyártó egy új, moduláris benzinmotoron dolgozik, amely pusztán benzines és hibrid autókat is hajt majd. Ezen túlmenően a turbós négyhengeres egység generátorként is működik majd a közelgő hatótávnövelős elektromos járművekben (EREV-ekben).
A kissé szemcsés hivatalos képen látható új 2.5T-GDI motor hőhatékonysága 5 százalékkal javul a jelenlegihez képest. A Kia 12 százalékos teljesítménynövekedést ígér, így több mint 300 lóerős teljesítményre számíthatunk. Az eddigi változat 281 lóerőt produkál a Sorento modellben, illetve 290 lóerőt a K5 GT-ben. A forgatónyomaték várhatóan meghaladja majd az SUV-ban és szedánban jelenleg elérhető kb. 422 Nm-t.

A hibridek esetében a Kia jobb gyorsulást és simább átmenetet ígér az elektromos motor és a benzinmotor között. Emellett az új hibrid rendszer 4 százalékos hatékonyságnövekedést hoz majd, köszönhetően annak a koaxiális soros kapcsolódásnak, amely az elektromos motort és a belső égésű motort összeköti.
Az EREV-ekről a Kia egyelőre keveset árult el, csupán annyit közölt, hogy egy „nagy hatékonyságú áramtermelő rendszert” fognak használni, amely az új 2,5 literes benzinmotoros generátormodulra épül. Ez a megoldás mechanikus kapcsolat nélkül tölti majd fel az akkumulátort, hasonlóan a Nissan E-Power technológiájához, vagy a régi BMW i3 REx-hez. Az új Scout teherautók szintén kaphatók lesznek hatótávnövelő benzinmotorral.
Az új benzin- és hibrid hajtásláncok kulcsfontosságúak a Kia azon céljának eléréséhez, hogy 2030-ra elérje az évi 4,19 milliós értékesítést. Ez ambiciózus cél, figyelembe véve, hogy tavaly 3,1 millió autót adott el, ami rekord volt. A kitűzött cél eléréséhez a vállalat 2030-ig 15 elektromos járművet és 10 hibridet (beleértve a plug-in hibrideket is) tervez piacra dobni, és addigra 17 százalékkal növeli globális gyártókapacitását, így az évi 4,25 millió autóra bővül.