Fél évtizede van velünk a GR Yaris, és idén kapott ráncfelvarrást, de a jelek szerint a Toyota cilinderében vannak még további meglepetések.

A 2025-ös modellévben a harcias kisautó egy hat elemből álló karosszériacsomagot kap. A legfeltűnőbb kétségkívül a hátsó szárny, amelyet a vezető pályanapokon manuálisan állíthat. A Toyota szerint ez nagy sebességnél és erőteljes fékezés során is növeli a stabilitást. Továbbá jobb hűtést kapott az 1,6 literes turbós háromhengeres motor. A középső légbeömlő nyílással ellátott motorháztetőt a csúcsváltozatból, a limitált szériás GRMN-ből kölcsönözték, bár itt alumíniumból készült, nem szénszálas anyagból.
És ha már a légcsatornáknál tartunk, új nyílások kerültek az első kerekek mögé, hogy nagy sebességű kanyarodás közben is növeljék a stabilitást. A hátsó lökhárító sarkain is újabb légcsatornák jelentek meg, amelyek célja a légellenállási együttható csökkentése. Az aerodinamikai csomag tartalmának felsorolását a frontspoiler alsó pereme és az újratervezett üzemanyagtartály-fedél zárja le, utóbbi a japán Super Taikyu versenysorozatban szereplő GR Yaris versenyautóból származik.

A Toyota emellett finomhangolta a nyolcfokozatú automata váltót is, alig egy évvel a ráncfelvarrással érkezett bemutatása után. A váltó gyorsabb fokozatváltásokat és jobb reakcióidőt kínál, különösen akkor, ha manuális módban a „Sport” van kiválasztva. És ez még nem minden. A vállalat a lengéscsillapítókon is dolgozott, és a lábtámasz is nagyobb lett az automata váltós változatokban. Ezen kívül a függőleges kézifék az egész modellkínálatban elérhetővé vált, a Toyota Safety Sense biztonsági csomag pedig mostantól Japánban már az alapmodellben is ott van.
Az új GR Yaris ára Japánban 3 560 000 jennél (kb. 24 700 USD) kezdődik a kézi váltós alapmodell esetében, és egészen 5 330 000 jenig (kb. 37 000 USD) emelkedik a csúcsváltozatnál, automata váltóval. A Toyota egyelőre nem közölte, hogy a frissítések elérhetők lesznek-e a hazai piacon kívül is.