A világítás a modern járművek egyik legdinamikusabban fejlődő területe, amely már messze túlmutat a klasszikus fényszórók szerepén. A Continental legújabb fejlesztései révén a világítás intelligens, kommunikáló, és a biztonságot, valamint a vezetési élményt egyaránt fokozó rendszerré válik. A vállalat a 2025-ös Auto Shanghai kiállításon mutatja be világítástechnikai ökoszisztémáját, amely a prémium szegmens igényeihez igazodva kínál rugalmas, skálázható és látványos megoldásokat.

Lézeres vetítéssel a közúti kommunikáció új szintjére
A leglátványosabb újítás a Continental fejlesztései között a lézeralapú vetítési technológia (LBS – Laser-Based System), amely a jármű közvetlen környezetére – akár a talajra – képes dinamikus tartalmakat vetíteni. Navigációs jelzések, figyelmeztetések, sőt akár személyre szabott üzenetek is megjelenhetnek a kocsi körül, színes és rendkívül éles formában.
Az LBS technológia a következőket kínálja:
kivételes képélességet és mélységélességet,
kiváló láthatóságot különféle felületeken,
rendkívül kompakt méretet (40 x 50 x 30 mm),
egyszerű integrációt a jármű sarkaiban.
A rendszer célja, hogy ne csak az utasok, hanem a jármű környezetében közlekedők biztonságát is fokozza – ez jól tükrözi a Continental „Vision Zero” küldetését, amely a balesetek és sérülések számának nullára csökkentését tűzte ki célul.

Szoftver, ami együtt gondolkodik a járművel
A hardveres fejlesztések mellett a Continental szoftveralapú megoldásokban is élen jár. Az új funkciókat „SaaP” (Software as a Product) modellben kínálják, így a gyártók rugalmasan illeszthetik be azokat saját rendszereikbe. Külön figyelmet érdemel az automatikus tompított fényszóró-szintezés, amely szenzorfúziós elven működik, és 2027-től kötelezővé válik az új típusú járművekben Európában.
A rendszer fő előnyei:
nem szükséges új szenzorokat vagy kábelezést telepíteni,
a jármű már meglévő szenzorjainak jeleit használja fel,
csökkenti az alkatrészek számát és a gyártási költséget,
lehetővé teszi az ideális világítási távolság biztosítását, anélkül hogy vakítaná a szembejövő forgalmat.
A Continental emellett egy különálló vezérlőegységet is kínál beépített inerciális mérőegységgel – ez további rugalmasságot ad a rendszerek kialakításához.
Új vezérlőegységek a könnyűszerkezetes járművekhez
A világítási architektúra kulcselemei a vezérlőegységek, amelyekből a Continental két új megoldást is bemutat:
HCM Air
kompakt és optimalizált hőtervezés,
saját fejlesztésű Celsius LED-meghajtó chip,
több mint 90%-os energiahatékonyság,
rugalmas csatornakiosztás és kiváló hőelvezetés.
Central Light Computer (CLC)
központi egységként működik az autó világítási rendszereiben,
képes fogadni és feldolgozni a jármű különféle világítási és szenzoradatait,
irányítja a nagyfelbontású fényszórókat, belső világítást, közeli vetítőket,
támogatja a teljes körű, interaktív és személyre szabható fényélményt.
Az új vezérlőegységek a prémium világítási rendszerek lelke lehetnek, különösen, hogy a Continental integrált szoftvermeghajtóinak köszönhetően ezek zökkenőmentesen kommunikálnak az úgynevezett Edge vezérlőegységekkel is.
Hol láthatjuk mindezt működés közben?
A Continental a 2025-ös Auto Shanghai kiállításon mutatja be világítási portfólióját, öt fókuszterületre építve:
szoftveralapú járművek,
autonóm mobilitás,
közlekedésbiztonság,
élményközpontú utazás,
fenntarthatóság.
A kiállítás 2025. április 23. és május 2. között látogatható, a Continental standja a 2.2-es csarnokban, a 2BC009-es szám alatt található.