Brutálisan elbánt a szoftverfrissítés a Xiaomi villanyautójával

Vannak dolgok, amikkel egyszerűen tisztában kell lenni. Például azzal, hogy a jó bort palackban adják, és nem üvegben. És azzal is, hogy emberek ultragyors villanyautójából nem veszel el 648 lóerőt egy szoftverfrissítéssel. Nos, a Xiaomi ez utóbbival tutira nem volt tisztában.

xiaomi
Kép: Motor1

A Xiaomi SU 7 Ultra az abszurd módon erős változata a gyártó rendkívül sikeres SU7 szedánjának, ami lényegében a kínai válasz a Tesla Model S Plaidre és a Porsche Taycan Turbo GT-re. Egészen addig, amíg egy OTA (over-the-air) frissítés le nem csökkentette a teljesítményt „mindössze” 900 lóerőre.

Ez sokakat sokkolt. Persze, 900 lóerő sem kevés, és az autó még így is brutálisan gyors. De nem hozza a 0–100 km/h 1,98 másodperces gyorsulást, amit a vásárlók 73 000 dollárnak megfelelő összegért vártak el (ami mellesleg elég jó ár). Na meg az az élmény, hogy a következő mobilod és autód ugyanabban az üzletben veheted meg.

A Xiaomi szerint az 1 548 lóerő nem alkalmas közúti használatra, ezért a normál vezetési módokban lecsökkentették a teljesítményt. Emellett bevezettek egy 60 másodperces várakozási időt, mielőtt a rajtprogram (launch control) aktiválható lenne. Tették ezt minden jel szerint azért, hogy megelőzzék az impulzív padlógázos elindulásokat a piros lámpánál. Ha valaki teljes hozzáférést szeretne a 1 548 lóerőhöz, akkor előbb egy versenypályán kell teljesítenie egy minősítési köridőt.

A Xiaomi így nyilatkozott a Car News China-nak:

„A teljes, 1 548 lóerős teljesítmény pályahasználatra készült, megfelelő abroncsokkal és előkészületekkel. Célunk, hogy a tulajdonosok biztonságban élvezhessék ezt a teljesítményt.”

A tulajdonosok természetesen felháborodtak. Sokan a közösségi médiában követelték vissza azt, amit megfizettek, míg néhányan támogatták a Xiaomi biztonságra törekvő megközelítését. A közfelháborodás nyomán a cég végül visszavonta a korlátozásokat.

A Xiaomi közleménye:

„Nagyra értékeljük a közösségünk szenvedélyes visszajelzéseit, és a jövőben nagyobb átláthatóságra fogunk törekedni.”

Ez az egész ügy jó példája annak, milyen furcsa jövő felé halad az autóipar. Az autók már nem pusztán gépészeti remekművek, hanem gyakorlatilag kerekeken guruló alkalmazások, amikben egy-egy szoftverfrissítés akár új funkciókat is hozhat… vagy épp elvehet.

A Xiaomi most úgy döntött, hogy egyfajta „szülőként” viselkedik, és felelőtlenségnek minősítette a túl nagy teljesítményt. Akár igazuk volt, akár nem, az biztos, hogy nehéz elvenni valamit, amit az ügyfelek már kifizettek. Az pedig egyértelmű, hogyha ez Amerikában történik, valószínűleg per és visszahívási botrány lett volna belőle, akár a Dieselgate szintjén.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?