Eddig is tudtuk, hogy a Corvette ZR1 nem egy csenevész semmiség, de a teljesítménymérő padon őrületes számokat produkált.

A Chevrolet Corvette ZR1 jelenleg a legerősebb Corvette, amit valaha gyártottak, legalábbis amíg az év vége felé meg nem érkezik a ZR1X. A vásárlók végre elkezdték megkapni az autóikat, így csak idő kérdése volt, hogy egy ZR1 felbukkanjon egy teljesítménymérő padon. Az eredmények pedig még lenyűgözőbbek, mint vártuk. A Paragon Performance nevű cég, mely az iowai Waukeeben működik, megszerzett egy teljesen gyári állapotú ZR1-et, és lefuttatta a saját padján, hogy kiderítsék, mennyi erőt is ad le ténylegesen a szupersportautókat megszégyenítő verda. Emlékeztetőül: az 5,5 literes, ikerturbós V8 hivatalos teljesítménye 1 064 lóerő és 1 122 Nm forgatónyomaték a főtengelyen mérve.

Ha jártas vagy az autók működésében, tudod, hogy mindig van némi teljesítményveszteség, mire az erő a főtengelyről átjut a váltón, majd a differenciálművön keresztül a kerekekhez. Elméletileg tehát a padon mért teljesítmény jóval alacsonyabb kellene legyen. De ez most nem így történt. A legutóbbi méréseken a ZR1 kerekenkénti teljesítménye 1 028 lóerő és 1 138 Nm lett. Ha számításba vesszük a hajtáslánc körülbelül 10%-os veszteségét, az azt jelenti, hogy a ZR1 valójában közel 1 180 lóerőt és 1 248 Nm-t produkálhat a főtengelyen, tehát a Chevrolet alaposan alulbecsülte az ikerturbós V8 valódi képességeit.
Valószínű, hogy a gyári értékek a legszélsőségesebb körülményekre vonatkoznak, például a Halál-völgy perzselő hőségében vagy versenypályán, maximális terhelés mellett. Ez azt jelenti, hogy legrosszabb esetben is garantált a 1 064 lóerő, de ha egy kellemesen hűvös, tiszta levegőjű mérőhelyiségben futtatják a motort terhelés nélkül, akkor akár 1 200 lóerőt is hozhat. Csak találgatni lehet, hogy a ZR1X mit produkál majd ugyanilyen körülmények között…