Lehet-e egy elektromos autó igazi AMG? Ha van rá esély, akkor az új Mercedes GT XX Concept az, hiszen 1 340 lóerőt és mesterségesen generált V8-as hangorkánt kínál.

A Mercedes-AMG bemutatta jövőjének egyik legizgalmasabb darabját, az AMG GT XX Conceptet, egy teljesen elektromos szuperszedánt, ami nemcsak nyers teljesítményével, hanem a hagyományos AMG-élmény mesterséges újraalkotásával is figyelmet követel. A koncepcióautó 1 340 lóerős teljesítménnyel és 800 voltos elektromos architektúrával érkezik, utóbbi akár 850 kW-os villámtöltést is lehetővé tesz. Ez elméletileg 5 perc alatt 400 km hatótávval kecsegtet – igaz, gyártásba kerülve ez az érték valószínűleg szelídül. A hajtást három elektromotor végzi, kettő hátul, egy elöl, ezek egyedileg hűtött hajtáslánccal és saját bolygóműves váltóval dolgoznak. Az első hajtásegység menet közben képes lekapcsolni, hogy növelje a hatékonyságot.
A formavilág megosztó – a frontrészt sokan máris „harcsásnak” titulálják –, de aerodinamikai szempontból lenyűgöző: a GT XX légellenállási együtthatója 0,198, alig marad el a Lucid Air rekordjától. Ehhez aktív, karbonból készült keréktakarók is hozzájárulnak, melyek a fékhűtés vagy a légellenállás csökkentése érdekében dinamikusan nyílnak-záródnak, mindezt a kerék mozgási energiáját használva.

A beltérben karbon kagylóülések fogadják az utasokat, amelyeket a vevő testfelmérése alapján párnáznak. A kárpit különlegessége, hogy használt GT3-as versenygumikból készült, egyetlen abroncs elegendő az egész autóhoz. A digitális műszeregység két tabletes kijelzőből áll, a kormány yoke-stílusú, és váltófülek is vannak, nem véletlenül. Az AMG szerint az autó mesterséges V8-hangot generál, méghozzá beépített hangszórókon keresztül, melyeket a fényszórók burkolatába integráltak. A hanghatás nemcsak a belső élményt fokozza, hanem külső hangképzést is biztosít, ami fontos lehet a közúti forgalomban. Schiebe vezérigazgató szerint ez „az eddigi legjobb AMG-hangzás”, még ha digitális is.
Bár a GT XX Concept nem szériaérett modell, az AMG állítása szerint az összes kulcstechnológia gyártásra kész. Bizonyos látványos részletek, mint a folyékony festés vagy a hátsó LED-fénycsík, lehet, hogy nem jutnak túl a homologizáción, de a hajtáslánc, akkumulátor és vezérlés már most is készen áll. A gyártás beindítása előtt viszont komoly kihívások állnak a Mercedes előtt, az elektromos modellekre kivetett vámok (például 25% az USA-ban) és az akkumulátoripar növekvő költségei megnehezítik a prémium szegmens mozgásterét.

A Mercedes AMG GT XX Concept egy határozott lépés az elektromos sportautók világába, kompromisszumok nélkül. Nem plug-in hibrid, nem „zöldített” kompromisszum, ez egy teljes értékű AMG, csak épp konnektorról töltjük. És ha minden úgy alakul, ahogy a Mercedes ígéri, akkor ez az autó nemcsak a Porsche Taycan Turbo GT-t, de akár a Lucid Air Sapphire-t is megszorongathatja.