A Tesla európai eladásai közel 50%-kal zuhantak, miközben a kínai gyártók – köztük a BYD és az SAIC – villámgyorsan növelik piaci részesedésüket a kontinensen.

A BYD és a többi kínai autógyártó tovább gyorsítanak Európában, és egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból. Ami korábban rétegpiaci próbálkozásnak tűnt, mára odáig jutott, hogy októberben 6,8 százalékos részesedést értek el az európai összeladásokból, miközben az olyan nagyok, mint az SAIC és a BYD előretörnek, a Tesla lendülete pedig megtört.
Októberben mintegy 75 000 kínai márkájú autót adtak el az Európai Unióban, az Egyesült Királyságban és az EFTA-országokban (Izland, Liechtenstein, Norvégia, Svájc). Az SAIC különösen erős hónapot zárt, eladásai a tavaly októberi 17 552-ről 23 860-ra nőttek. Január és október között is 26,6%-os növekedést értek el: 197 686-ról 250 250 eladott autóra.

A BYD szintén hatalmas keresletnövekedést él át, és majdnem háromszor annyit ad el, mint a Tesla. Októberben 17 470 autót értékesített a régióban, ami 206,8%-os növekedés az előző évi 5 695-höz képest. Éves szinten pedig 285%-os ugrást produkált, 35 949-ről 138 390-re.
Tesla: teljes vérfürdő, és vérgőzfürdő
A Tesla számára már jóval kevésbé rózsás a helyzet. Európai eladásai októberben 48,5%-kal estek vissza, a tavalyi 13 519 helyett csak 6 964 autót adtak el. Ezzel még a Porsche is megelőzte, pedig a németek is 26%-os visszaesést könyveltek el, de még így is 7 653 autóval zártak. Az év első tíz hónapjában a Tesla eladásai 29,6%-kal csökkentek, 180 688-ra. A kínai márkák októberi eladásainak 36%-a tisztán elektromos autó volt, ezek közül a BYD Dolphin bizonyult a legnépszerűbbnek. Európában összességében 1,4%-kal nőttek az újautó-regisztrációk, az elektromos autók pedig már 16,4%-os részesedést érnek el.




