Megnyugodhatnak, akik hidegrázást kapnak az elektromos Ferrari gondolatától

Idén még biztos nem fog teljesen elektromos Ferrari érkezni.

ferrari
Kép: Ferrari

A Ferrari eddig szinte mindenkit abban a hitben hagyott, hogy első elektromos járművét 2025. október 9-én, a Capital Markets Day rendezvényen fogja bemutatni. Ezt állította Benedetto Vigna vezérigazgató is idén február elején, amikor a vállalat bemutatta 2024-es pénzügyi évének eredményeit. Most azonban finomította korábbi kijelentését: az „elettrica” egy háromlépcsős folyamatban kerül majd bemutatásra.

A 2025 első negyedéves eredmények ismertetésekor Vigna az elemzőknek elmondta, hogy elsőként csupán az elektromos modell „technológiai szívét” láthatjuk. Részletekbe nem bocsátkozott, de remélhetőleg az erőátviteli rendszerről van szó. A második fázisra jövő év elején kerül sor, ekkor a Ferrari az utastér „megjelenését és hangulatát” mutatja be. A tényleges világpremier csak hónapokkal később, valamikor 2026 tavaszán lesz esedékes.

Őszintén szólva, ez inkább úgy hangzik, mintha a teljes bemutató csúszna, csak ezt Maranello nyilván nem így fogalmazza meg, mert nem mutatna jól. Néhány hónappal a hivatalos bemutató után kezdődnek meg a kiszállítások is. A vezérigazgató szerint az első megrendelők 2026 októberében vehetik át autóikat. A gyártó első, belső égésű motort nélkülöző modellje egy új létesítményben, az „e-épületben” készül majd. A nevével ellentétben itt nemcsak elektromos, hanem benzines és hibrid modelleket is gyártanak majd. Az összesen 42 500 négyzetméteres üzemet tavaly avatták fel, és jelenleg több mint 300 dolgozót foglalkoztat.

ferrari
Kép: Motor1

A Ferrari eddig feltűnően hallgatott első elektromos modelljéről. Emanuele Carando, a termékmarketing vezetője szerint az autó „hiteles” hangot fog kiadni, bármit is jelentsen ez. A vezérigazgató hozzátette, hogy „az elektromos autók nem csendesek”, és a Ferrari EV-jében egyedi „hangkarakterisztikák” lesznek. Egy tesztjármű – amely egy módosított Maserati Levante karosszériáját használta, hamis négy kipufogóval – agresszív hangokat adott ki, noha nem volt benne belső égésű motor.

Egy friss szabadalom szerint még a fokozatváltások is lehetnek szimuláltak. Egyelőre viszont túl korai megmondani, hogy ez a funkció bekerül-e az elettrica modellbe vagy más jövőbeli Ferrari EV-kbe, mivel sok szabadalom sosem jut el a sorozatgyártásig. Mivel idén nem látjuk teljes egészében az elettricát, ez nem része annak a hat modellnek, amelyet a gyártó 2026-ra tervez bemutatni. A 296 Speciale áprilisi leleplezését követően a közeljövő újdonságai között lehet a Roma és az SF90 utódmodellje is. Emellett nem kizárt egy második Purosangue változat, vagy akár egy új SP4 is az Icona sorozatból, amely a kínálat csúcsát képviseli.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?