Idén még biztos nem fog teljesen elektromos Ferrari érkezni.

A Ferrari eddig szinte mindenkit abban a hitben hagyott, hogy első elektromos járművét 2025. október 9-én, a Capital Markets Day rendezvényen fogja bemutatni. Ezt állította Benedetto Vigna vezérigazgató is idén február elején, amikor a vállalat bemutatta 2024-es pénzügyi évének eredményeit. Most azonban finomította korábbi kijelentését: az „elettrica” egy háromlépcsős folyamatban kerül majd bemutatásra.
A 2025 első negyedéves eredmények ismertetésekor Vigna az elemzőknek elmondta, hogy elsőként csupán az elektromos modell „technológiai szívét” láthatjuk. Részletekbe nem bocsátkozott, de remélhetőleg az erőátviteli rendszerről van szó. A második fázisra jövő év elején kerül sor, ekkor a Ferrari az utastér „megjelenését és hangulatát” mutatja be. A tényleges világpremier csak hónapokkal később, valamikor 2026 tavaszán lesz esedékes.
Őszintén szólva, ez inkább úgy hangzik, mintha a teljes bemutató csúszna, csak ezt Maranello nyilván nem így fogalmazza meg, mert nem mutatna jól. Néhány hónappal a hivatalos bemutató után kezdődnek meg a kiszállítások is. A vezérigazgató szerint az első megrendelők 2026 októberében vehetik át autóikat. A gyártó első, belső égésű motort nélkülöző modellje egy új létesítményben, az „e-épületben” készül majd. A nevével ellentétben itt nemcsak elektromos, hanem benzines és hibrid modelleket is gyártanak majd. Az összesen 42 500 négyzetméteres üzemet tavaly avatták fel, és jelenleg több mint 300 dolgozót foglalkoztat.

A Ferrari eddig feltűnően hallgatott első elektromos modelljéről. Emanuele Carando, a termékmarketing vezetője szerint az autó „hiteles” hangot fog kiadni, bármit is jelentsen ez. A vezérigazgató hozzátette, hogy „az elektromos autók nem csendesek”, és a Ferrari EV-jében egyedi „hangkarakterisztikák” lesznek. Egy tesztjármű – amely egy módosított Maserati Levante karosszériáját használta, hamis négy kipufogóval – agresszív hangokat adott ki, noha nem volt benne belső égésű motor.
Egy friss szabadalom szerint még a fokozatváltások is lehetnek szimuláltak. Egyelőre viszont túl korai megmondani, hogy ez a funkció bekerül-e az elettrica modellbe vagy más jövőbeli Ferrari EV-kbe, mivel sok szabadalom sosem jut el a sorozatgyártásig. Mivel idén nem látjuk teljes egészében az elettricát, ez nem része annak a hat modellnek, amelyet a gyártó 2026-ra tervez bemutatni. A 296 Speciale áprilisi leleplezését követően a közeljövő újdonságai között lehet a Roma és az SF90 utódmodellje is. Emellett nem kizárt egy második Purosangue változat, vagy akár egy új SP4 is az Icona sorozatból, amely a kínálat csúcsát képviseli.