Villanyosan tér vissza a Peugeot méregzsákja

Sacré bleu! A Peugeot E-208 GTi szakít a hagyományos hot hatch formulával, és benzinmotor helyett elektromos hajtást kapott.

peugeot
Kép: Motor1

Nagyon úgy látszik, hogy a Peugeot megelőzi a Volkswagent az elektromos GTi piacra dobásában. Bár a németek 2023-ban bemutatták a saját koncepciójukat, és azóta is beszélnek a sorozatgyártásról, a franciák előbb lépnek piacra. Ahogy korábban, a Peugeot továbbra is kis „i” betűvel írja a GTi-t, de az alapötlet változatlan maradt. A belső égésű GTi-k korszaka 2020-ban zárult le a 308 GTi-vel, most pedig az E-208 GTi nyitja meg az elektromos fejezetet.

Ez a Peugeot Sport első teljesen elektromos modellje, amely a néhány éve bemutatott sportos 508 hibrid után érkezik. Maradt az elsőkerék-hajtás, ahogy egy igazi hot hatch-hez illik. Az E-208 GTi egy erősebb, 280 lóerős és 345 Nm nyomatékú villanymotort kapott. Ha ez ismerősen hangzik, nem véletlen, mert megegyezik az Abarth 600e teljesítményével. Ez jelentős ugrás az alapmodellhez képest, hiszen 124 lóerővel és 85 Nm-rel tud többet. Az extra elektromos izomerőnek köszönhetően az E-208 GTi 0-ról 100 km/h-ra mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsul fel. A végsebessége 180 km/h.

Nem meglepő módon a teljesítmény a hatótáv rovására megy. A gyorsaság előtérbe helyezése csökkenti a WLTP hatótávot, mégpedig 433 km-ről 350 km-re. Az autó megtartotta az 54 kWh-s akkumulátort, amelyet 100 kW-os DC gyorstöltővel körülbelül fél óra alatt lehet 10%-ról 80%-ra tölteni.

peugeot
Kép: Motor1

De a GTi nem csak egy erősebb motorral büszkélkedhet. A Peugeot keményebb sportfutóművet szerelt bele, amely 30 mm-rel csökkenti a hasmagasságot. Az első és hátsó nyomtáv is szélesebb lett: elöl 56 mm-rel, hátul 25 mm-rel, ami agresszívebb megjelenést kölcsönöz. A 18 colos, kizárólag ehhez a modellhez készült felnik a régi 208 GTi stílusát idézik. A merész piros fényezés az eredeti 205 GTi előtt tiszteleg, a sportos megjelenést pedig finom aerodinamikai részletek, például első spoilerperem és hátsó diffúzor LED-es ködlámpával teszik teljessé.

A teljesítményt tovább fokozzák a Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik (215/40 R18), a sebességváltóba épített önzáró differenciálmű, valamint egy új hátsó stabilizátor. Elöl 355 mm-es, négydugattyús féknyergekkel ellátott féktárcsák gondoskodnak a megállásról. Ha minden vezetéstámogató rendszert egy gombnyomással ki szeretnél kapcsolni, ott a dedikált Sport üzemmód.

peugeot
Kép: Motor1

Az utastérben a Peugeot E-208 GTi markánsan eltér szerényebb testvéreitől. Az újratervezett első ülések integrált fejtámlával a 205 GTi 1.9 előtt tisztelegnek – középen piros csíkkal –, míg a jobb első ülés mintázata a 205 GTi 1.6-ra utal. Alcantara betétek, egyedi szőnyegek és piros embléma díszítik a kompakt kormánykereket, kiegészítve a sportos hangulatot.

Az E-208 GTi a Le Mans-i 24 órás verseny hétvégéjén debütál, és reméljük, hogy ez csak a kezdete a további, GTi-emblémás elektromos modelleknek. Nem ez az első elektromos hot hatch a piacon, hiszen releváns versenytársak például az Abarth 500e, a Cupra Born VZ, a Mini John Cooper Works Electric, az Alpine A290 és a kevésbé ismert MG4 XPower. A Volkswagen elektromos GTI-jére pedig még mindig várunk.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Ezeket olvastad már?