A Xiaomi négykerekűje gyorsabb volt a Nürburgringen, mint bármelyik szupersportautó.

Ha még mindig nem veszed komolyan a kínai elektromos autókat, itt az újabb bizonyíték, hogy ideje lenne. Egy bukócsöves, lecsupaszított Xiaomi SU7 Ultra prototípus mindössze 6 perc 22 másodperc alatt tudta le a Nürburgring Nordschleifét, ami 24 másodperccel gyorsabb, mint a 2024-ben futott köre. Ez azt jelenti, hogy egy kínai elektromos prototípus gyorsabb, mint bármelyik sorozatgyártású autó – legyen az benzines vagy elektromos – a legendás versenypályán.
A számokat látva nem lepődünk meg. Ez az SU7 Ultra prototípus 1 548 lóerőt teljesít a hárommotoros hajtásláncának köszönhetően. 0-ról 100 km/h-ra mindössze 1,98 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 350 km/h. Ez a konkrét modell nem sorozatgyártású autó, hanem egy pályára optimalizált, könnyített és bukócsövezett változat, amely versenygumikat (slick-eket) használ a maximális tapadás érdekében.

A Nürburgring történetében mindössze három jármű volt ennél gyorsabb: a Porsche 919 Hybrid Evo, a Volkswagen ID.R, és a Porsche 956 (utóbbi 1983-ból). A Xiaomi szerint a rekordkört „optimális körülmények között” futották, tehát feltehetően hűvös, felhős időben, ami ideális a villanymotoros hajtásláncoknak.
Bár ezt a rekorddöntő prototípust nem lehet megvásárolni, a kínai vállalat ünneplésképp piacra dobja a Nürburgring-kiadást a közúti forgalomra szánt SU7 Ultra modellből. Ez tartalmaz egy bukókeretet, valamint több karbon elemet, például karbon motorháztetőt és hátsó spoilert. Az autó alján karbon légterelő paneleket találunk, amelyek összesen 44 kg leszorítóerőt generálnak. Az utastérben Sparco kagylóülések kaptak helyet, Nürburgring-logóval hímzett kárpitozással, valamint hatpontos biztonsági övek.

A Xiaomi Nürburgring-kiadása alapból tartalmazza az SU7 Ultra Track csomagját, amely Endless fékbetéteket, Bilstein EVO R állítható futóművet, karbon tetőt és 21 colos Pirelli Trofeo RS versenygumikat is magában foglal. A Xiaomi mindössze 100 darabot gyárt az SU7 Ultra Nürburgring Edition modellből, 814 900 jüan (kb. 114 000 amerikai dollár) indulóáron.